Монополіст на ринку залізничних перевезень України Укрзалізниця визнала свою нездатність упоратися зі щорічним зростанням дефіциту рухомого складу. Учора компанія оголосила про намір увести нову методику розрахунку тарифів на вантажні перевезення вже у 2009 році, пише Коммерсант-Украина у статті Укрзалізниця зайнялася вантажним перезавантаженням. Укрзалізниця планує з початку 2009 року ввести нову Збірку вантажних тарифів, говориться в учорашньому повідомленні прес-служби монополіста. Головним принципом тарифоутворення стане розподіл вантажних тарифів на інфраструктурну, локомотивну і вагонну складові. Таким чином, при перевезенні вантажів у власних вагонах стягуватиметься тільки плата за використання перших два складових. "З одного боку, ми хочемо залучити клієнтів за рахунок того, що приватники не платитимуть зайві гроші, з іншого боку – вирішити проблему гострого браку рухомого складу", - заявили газеті Укрзалізниці. На початок 2008 року дефіцит залізничних вагонів складав 15 тис. одиниць, а з урахуванням їх подальшого виведення з експлуатації на кінець року може перевищити 24,6 тис. До 2020 року дефіцит піввагонів в Україні очікується на рівні 57,1 тис. одиниць, що може істотно перешкодити нормальній роботі підприємств. Тому ще на початку року Укрзалізниця оголосила про намір підвищити тарифи на вантажні перевезення і таким чином залучити додаткові кошти на оновлення і збільшення рухомого складу. Коммерсант-Украина нагадує, що з 1 липня вони подорожчали на 3%, з 23 серпня зростуть ще на 6,5%, а з 1 жовтня - на 9,5%. Це викликало незадоволеність з боку основних споживачів послуг Укрзалізниці у сфері промислових перевезень – металургів, які заявили, що щорічно монополія підвищує плату, а парк вагонів як і раніше скорочується. У той же час, це змусило їх інвестувати у власний парк вагонів. На сьогоднішній день серед найбільших власників рухомого складу - група Метінвест, меткомбінат АрселорМіттал-Кривий Ріг, ММК ім. Ілліча. Учасники ринку сумніваються, що введення нової методики розрахунку тарифів на вантажні перевезення в 2009 році понизить загальні витрати на послуги Укрзалізниці. Укрзалізниця не бажає оголосити собівартість реальних витрат і показати реальний прибуток на вантажних перевезеннях. На думку замгендиректора Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча Сергія Матвієнкова, єдиний спосіб досягти прозорого формування тарифів і стимулювати залучення приватного капіталу - створити незалежний регулятор у транспортній галузі. За матерiалами Коммерсант- Украина
|