Інтернет-аукціон eBay виграв важливу битву в затяжній війні з люксовими брендами, які намагаються притягти його до відповідальності за торгівлю контрафактною продукцією. Мова йде про судовий розгляд із французькою парфумерною компанією L'oréal, який завершився на користь eBay. Паризький суд визнав, що інтернет-аукціон не мав прибутку із продажу контрафакту. Це рішення може стати прецедентом для рішень по інших позовах. Справа L'oréal проти eBay стала в ряд інших розглядів, ініційованих люксовими брендами проти інтернет-аукціону. І до цієї пори eBay не завжди супроводжував успіх. Зокрема, компанія торік програла позов від LVMH на суму 38,6 млн євро. І рішення також було винесено у Франції. Компанія LVMH стверджувала, що більша частина сумок під її брендом, що продаються на eBay, – підробка. Відрізняє ситуацію L'oréal від розгляду LVMH те, що парфумерна компанія намагалася добитися рішення на свою користь через громадський суд, у той час як виробник дорогих сумочок – через суд комерційний. Але навіть цей факт не скасовує деякої непослідовності, яка має місце відносно eBay. Інтернет-аукціон програв також розгляд з Hermès. L'oréal намагалася стягнути 3,5 млн євро як компенсацію за спроби, як позивач охарактеризував дії eBay, підірвати його систему дистрибуції, а також за збитки від підробки його товару. У свою чергу eBay стверджує, що витрачає 10 млн доларів на рік для того, щоб відгородити свій аукціон від продажу контрафактної продукції, пише газета The New York Times. Проте суд зобов'язав компанії працювати разом над удосконаленням системи фільтрації контрафакту на eBay. Він призначив посередника, який буде спостерігати за їхніми діями в цьому напрямку. "Це велика перемога для eBay", – сказав генеральний керуючий аукціону у Франції Олександр фон Ширмайстер, додавши, що співробітництво є більш ефективним способом боротьби з контрафактом для eBay і правовласників, ніж судовий позов. "Ми впевнені, зрештою правовласники усвідомлюють, що eBay – не ворог їм. 99% транзакцій на аукціоні абсолютно легітимні", – цитує Олександра фон Ширмайстера Financial Times. L'oréal заявила, що компанія задоволена судовим рішенням і вказівкою учасникам розгляду працювати разом для боротьби з контрафактом. З недавніх перемог eBay за подібними позовами слід згадати розгляди в США з Tiffany's і з Rolex у Німеччині. Очікуються рішення по таких справах в Іспанії і Великобританії.
|