"З 1 липня від третини до половини рекламного часу буде продаватися за принципом аукціону", - повідомив маркетинг-директор "Відмінної реклами" (входить у групу "Інтер") Дмитро Дутчин. За його словами, ціна за розміщення в конкретному рекламному блоці буде формуватися виходячи з попиту з боку рекламодавців. "Це буде стимулювати клієнтів переходити в більш високий клас розміщення", - вважає пан Дутчин. Необхідність зміни принципу продажу ТВ-реклами її найбільші продавці – сейлз-хауси, що входять в умовну групу "Інтер" (продає рекламу на "Інтері", "Новому каналі", ICTV, СТБ, НТН) – пояснюють збільшенням заповнюваності рекламних блоків. Наприкінці травня компанії оголосили про намір з 1 липня підвищити ціни, але не змогли переконати в необхідності такого кроку медіаагентства. У травні-червні рекламний час найбільших телеканалів був розпроданий майже на 100% (див. таблицю). "У червні ми зіткнулися з непередбаченою ситуацією, коли кількість реклами, яку клієнти готові були купити, у п'ять разів перевищила її доступний об'єм, а клієнти з фіксованим типом розміщення не змогли навіть закупити необхідну кількість реклами", - говорить гендиректор медіаагентства Initiative Media Андрій Андрющенко. На його думку, рішення сейлз-хаусів може свідчити про те, що песимістичні прогнози розвитку ринку не виправдалися. Нововведення дозволить збалансувати попит та пропозицію на ТВ-рекламу. "За відсутності вільного ефіру аукціон дозволить створити справедливу ціну в умовах конкуренції", - вважає директор агентства Mindshare Валерій Варениця. "Аукціони краще впораються з підвищенням попиту, ніж пряме підвищення цін", - погоджується гендиректор Publicis Groupe Ukraine Олег Попенко. Але система аукціонів може бути невигідною для клієнтів. "Формально сейлз-хауси в рамках договору змусили клієнтів платити більше", - додає пан Андрющенко. "Розміщуватися дорожче, ніж зараз, ми не готові", - заявляє директор з маркетингу "Українських радіосистем" (УРС; TM Beeline) Антон Володькін. "За гарні місця в рекламному блоці, на які буде аукціон, і раніше доводилося доплачувати", - заперечує директор з маркетингу і реклами "Юнімілк-Україна" Максим Кучко.
|