Індія - найпривабливіша країна для розвитку рітейлу. До таких висновків прийшли експерти міжнародної компанії A.T. Kearney у своєму щорічному дослідженні Global Retail Development Index 2009. Перше місце Індії забезпечили слабкі місцеві торговельні мережі, які через кризу змушені відмовитися від планів щодо розвитку. Друге місце в списку займає Росія, третє - Китай. Найбільший прорив у рейтингу цього року зробили Об'єднані Арабські Емірати (ОАЕ), що піднялися з 20-го місця на четверте. Україна за минулий рік не змінила своїх позицій і займає в рейтингу 17-е місце. Рівень ризику нашої країни оцінений досить високо - 30 балів, не найкращу оцінку країна одержала в графі привабливість ринку і його насиченість. Однак, навіть незважаючи на це, експерти A.T. Kearney рекомендують мережам у найближчий час виходити на український ринок. У той же час, на думку аналітиків, іноземцям на наш ринок потрапити нелегко. "Іноземні рітейли зустрічаються з безліччю проблем. У першу чергу бюрократією і високою корумпованістю", - говорить директор Retail Studio Михайло Грищенко. Ведмежу послугу роблять Україні і її сусіди. Так, західні торговельні мережі воліють починати бізнес у більш стабільній у політичному плані Росії або в нових країнах-членах ЄС - Румунії та Болгарії. Буму рітейлу в Україні через позитивну оцінку перспектив ринку експертами A.T. Kearney очікувати не варто. Адже якщо раніше зростання продажів у торговельних мережах становило у середньому 20-30% щорічно, то в 2009 році найоптимістичніший прогноз обіцяє 5%-ве зростання. "Згодом іноземних мереж в Україні стане більше, але не зараз і навіть не в наступному році", - впевнений заступник гендиректора з розвитку "Пакко Холдинг" Олег Крижановський. Індекс розвитку глобального рітейлу компанії A.T. Kearney розраховується з 2001 року шляхом складання рейтингу 30 найпривабливіших для інвестицій країн. Оцінка кожної країни враховує страховий ризик (політичні ризики, рівень злочинності, доступність позик); насиченість ринку (площа торгових центрів на 1000 жителів, кількість іноземних рітейлерів); привабливість ринку (чисельність населення міст, продажі на душу населення, інфраструктура); тиск часу (як скоро ринок насититься).
|