Виробники молочних продуктів мають намір просити Кабінет міністрів увести маркування продуктів із вмістом генетично модифікованих організмів (ГМО) і карати порушників технічних нормативів. Національна асоціація "Укрмолпром" і "Союз молочарів України" незабаром звернуться до уряду із проханням прийняти програму розробки технічних регламентів на харчову продукцію з урахуванням вимог нормативів Європейського Союзу. Що передбачає вдосконалення законодавства і стандартів у сфері виробництва молочних продуктів. Одночасно молокопереробні підприємства попросять застосовувати жорсткі санкції до виробників, які вдаються до несумлінної конкуренції, а також розробити санітарні норми і правила використання харчових добавок, зокрема консервантів, барвників, антиокислювачів, стабілізаторів. За інформацією Держспоживстандарту, багато виробників молочних продуктів використовують рослинні жири, у тому числі і генно-модифікованих рослин, замість молочних. "Для здешевлення собівартості продуктів несумлінні виробники змінюють молочні компоненти на більш дешеві. Жир молочний - на пальмову, кокосову або соняшникову олію, білок молочний - на сироватку", - заявила перший заступник голови Держспоживстандарту Ірина Кравченко. За її словами, ситуація з фальсифікацією згущеного молока на внутрішньому ринку стала критичною. Крім того, як заявила глава Держспоживстандарту Лариса Лосюк, інформація про склад таких продуктів не завжди містить відомості про ці добавки. "Або подається шрифтом дуже маленького розміру", - відзначає вона. Молочарі вважають, що закон України про молоко та молочні продукти треба взагалі скасувати, оскільки він тільки заважає працювати. Улітку ж "Укрметртестстандарт" звинуватив молочарів у порушенні норм вмісту бензойної кислоти. Союз молочних підприємств пізніше спростовував цю інформацію і захищав продукцію ТМ President (компанія "Лакталіс-Україна"), Danone, "Фані" і "Рейнфорд". Деякі виробники не стали чекати затвердження маркування продукції на наявність ГМО на законодавчому рівні. Наприклад, кондитерська компанія "Конті" запустила рекламний ролик з інформацією про те, що продукція компанії ГМО не містить. А з 2008 р. низка українських виробників під егідою Союзу молочних підприємств України домовилася маркувати ультрапастеризоване молоко знаком "Вищий молочний стандарт" для його кращого просування на ринку. Використання в маркуванні такого знака свідчить, що дане молоко виробляється з молочної сировини вищого і першого сорту, проходить обробку за сучасною технологією, що щадить, герметично упаковане в асептичну картонну упаковку, не вимагає додаткової термічної обробки і не містить консервантів.
|