Підвищення тарифів на проїзд у транспорті вкотре розкололо киян на два табори: на працівників комунального транспорту (які не тільки їздять у ньому безкоштовно, але й сподіваються одержати від подорожчання деякі дивіденди) та інших жителів столиці. Знову шукаємо винних Цього разу довго шукати винних не доведеться: піднявши тарифи на проїзд у комунальному транспорті, КМДА виконала рішення, ухвалене Київрадою. Проте поруч з ім'ям Леоніда Черновецького все частіше миготить не менш відоме ім'я прем'єра та лідера БЮТ Юлії Тимошенко. Нагадаємо, що за день до офіційного введення нових тарифів на проїзд у комунальному транспорті бютівці зібрали прес-конференцію, щоб "відмити" себе і "затаврувати" супротивника в особі мера та його команди. Але номер не пройшов. У відповідь столична мерія зробила хід конем вустами заступника глави КМДА Віталія Журавського, який заявив про непослідовність і безвідповідальність позиції керівництва фракції БЮТ у Київраді: "Проект рішення про приведення транспортних тарифів до економічно обґрунтованого розміру подавався за підписом Олександра Зінченка, який називав у свій час "Газеті по-києвськи" 50 коп. неадекватною ціною. І вся фракція БЮТ у повному складі голосувала за це рішення, що зафіксовано в стенограмі". В унісон замові виконав "свою партію" і міський голова. "Я особисто не голосував за підвищення цін на проїзд у громадському транспорті Києва. Ухвалити таке рішення Київраду переконав керівник фракції БЮТ Олександр Зінченко", - заявив мер. А для закріплення сказаного міський голова вдався до такого "контрольного у голову", що аж сльози навертаються: "Таке несправедливе рішення БЮТ штовхає людей, які живуть на пенсії та зарплати, за межу бідності. Якби депутати хоча б місяць пожили на ті копійки, які Кабмін платить пенсіонерам, ветеранам, які віддали Батьківщині всі свої сили та здоров'я, вони б зрозуміли, що економічна криза, з якою БЮТ героїчно "бореться" перед телекамерами, - це голод, холод та злидні для простих людей". Поки представники БЮТ і Блоку Черновецького спілкуються в стилі "а тітка Секлета сказала, що ви падлюка", про те, що дії членів цих блоків є надзвичайно погодженими, заявила народний депутат від блоку НУ-НС, заступник глави партії "Єдиний центр" Леся Оробець. "Сьогодні ми є свідками системних погоджених голосувань фракції БЮТ і Блоку Черновецького", - сказала депутат, додавши, що прямий зв'язок існує також між політичною діяльністю прем'єра і впровадженням нових тарифів на перевезення пасажирів у столиці: "2 грн. за проїзд у київському метро - логічний підсумок 22%-ї інфляції, спровокованої урядом задовго до появи перших проявів світової кризи. Інакше, ніж подорожчанням життя, це не назвеш". "Чорна п'ятниця" наближається 4 листопада став "чорним вівторком" не тільки для городян, але й для самих чиновників: після заяви Антимонопольного комітету про те, що розпорядження столичного мера незаконне, прокуратура почала своє розслідування. Зокрема, за словами виконуючого обов'язки глави АМКУ Олександра Мельниченка, "Мін'юст зареєстрував розпорядження про підвищення тарифів у Києві тільки 3 листопада. За законом, розпорядження може набути чинності через 10 днів після реєстрації". На практиці це означає, що старі ціни цілком можуть повернутися. У відповідь на це профспілки пообіцяли влаштувати 14 листопада "чорну п'ятницю", зупинивши рух всього комунального транспорту. І все заради однієї благої мети - аби тільки тарифи не повернулися. Зокрема, за словами глави профспілки метрополітенівців Олександра Мазолевича, якщо тарифи на проїзд будуть переглянуті, громадський транспорт зупиниться. "Столиця зрозуміє, що таке прожити хоча б день без громадського транспорту, і вся відповідальність ляже на Кабмін і персонально на віце-прем'єра Олександра Турчинова", - заявив він. Фальшивобілетники Не сподіваючись ні на АМКУ, ні на прокуратуру, ні на Кабмін, кияни намагаються самі вирішити свої проблеми, вишукуючи будь-яку можливість не платити за новою ціною. Буквально через пару днів після початку продажу талонів нового зразка у вільному продажі на столичному ринку "Петрівка" з'явилися точні копії - фальшиві квитки за ціною 50 коп. за штуку. Відрізняються вони лише голограмою - на фальшивках немає написів і логотипа "Київпастрансу". Школярі, в яких є вдома кольоровий принтер, пішли ще далі: вони не платять навіть за фальшивки, займаючись домашнім виробництвом талончиків. Тим часом керівництво КП "Київпастранс" попросило киян і гостей міста бути уважними при придбанні талонів і не купувати їх у сторонніх осіб, оскільки використання підробки не дає права на проїзд, і перераховує елементи захисту квитка: - нумерація квитка методом високого друку, що дає можливість відчувати на дотик цифри на звороті квитка; - нумерація виконана фарбою, яка на звороті змінює колір; - голографічна стрічка має об'ємні написи "КП Київпастранс" і "Київ"; - дизайн квитка виконаний з використанням захисних графічних елементів різних кольорів; - у верхній частині квитка нанесений мікротекст "квиток". Всі ці відомості дійсно були б корисні, але лише в одному випадку - якби пасажири купували підробки випадково. Кияни ж сьогодні не тільки купують фальшиві квитки зовсім свідомо, але й закликають "фальшивобілетників" за максимумом врахувати вимоги мерії і внести в підробки ступені захисту. Трохи більш свідомі громадяни на форумах на тарифні теми пишуть "рецепти", як повернути прокомпостируваному талону друге життя. Все йде за планом? Всупереч очікуванням, керівництво метрополітену відзначило, що кількість пасажирів в останні дні не зменшилася, а збільшилася. "Пасажиропотік збільшився на 5% у будні дні", - відрапортував начальник Київського метрополітену Петро Мірошников, затруднившись озвучити причини, за рахунок яких відбулося таке зростання. Дійсно, на станціях метро не проштовхнутися - таке враження, що зростання пасажиропотоку склало всі 50%! Біля кас з продажу жетонів і зовсім утворюються справжні пробки, адже потік охочих прилаштуватися у хвіст черги за жетонами не пересихає. Не менше проблем і в охочих купити талони на проїзд у наземному транспорті за 1,50 грн. Як заявив начальник комунального підприємства "Київпастранс" Микола Ламбуцький, "придбати квитки на проїзд у наземному транспорті можна в будь-якому комплексі на зупинках. Квитки є в наявності у всіх пунктах продажу". Ламбуцький правий - проблем з наявністю квитків в "пунктах продажу" немає. Проте є інша невелика проблема - відсутність самих пунктів продажу. Скажімо, у мікрорайоні, де живу я, до найближчого "пункту" - три зупинки. Можливо, таким нехитрим способом міська влада змушує пасажирів платити все-таки по 2 грн., купуючи талони в салоні транспорту? Втім, і 2 грн. нам незабаром здадуться суцільною економією, адже, всупереч недавнім заявам чиновникам, заговорили про швидке підвищення цін і маршрутники. Орієнтовно вже з 1 грудня вартість проїзду в міських маршрутках очікується на рівні 3 грн. і вище.
|