В умовах світового економічного колапсу всі компанії шукають шляхи зі скорочення витрат. Можна урізати бюджет, скасувати дорогі плани і проекти, але один з найбільш доступних варіантів - це економія на підлеглих. Досвідчений начальник знає масу хитромудрих способів як це зробити так, щоб "і вовки були ситі, і вівці цілі". Короткий огляд основних варіантів такої економії: 1. "Сезонний бізнес" Досить розповсюджене явище. Наприклад, начальникові одного з підрозділів будівельної фірми необхідно найняти певне число інженерів і робітників на пару місяців, для проведення короткострокових робіт. І він наймає вас, а через два місяці - звільняє. Завдання виконане - ви йому більше не потрібні, і його не цікавить, які перспективи ви вже встигли собі намалювати. 2. Незалежні підрядники Для скорочення витрат з бюджету фірми, керівники часто прибігають до послуг незалежних підрядників. Це дозволяє їм вбити відразу двох зайців: уникнути додаткових податків і додаткових виплат працюючим. 3. Молоді фахівці Роботодавець завжди знає, кому можна заплатити менше. В умовах фінансової кризи не кожна фірма зважиться взяти на роботу висококваліфікованого фахівця з відмінним послужним списком, адже він знає ціну своєму досвіду. Тому керівники найчастіше беруть на роботу молодих. Їм можна заплатити на порядок менше, а вони ще й подякують. Ну а якщо пощастить, і новоприбулий фахівець виявиться талановитим, то можна виховати гідні кадри для своєї фірми в режимі твердої економії. І всі будуть задоволені. 4. Поєднання посад Ще один хитромудрий прийом. Припустимо, на вашій фірмі звільнилася одна з вакансій. І начальник зовсім несподівано пропонує вам поєднати вашу посаду з новими обов'язками. Зрозуміло, він обіцяє підняти вашу зарплату на деяку суму. А ви вже почуваєте себе щасливчиком, адже в умовах грошової кризи це невелике збільшення до платні виглядає майже що "манною небесною". І ви погоджуєтеся, тим більше, що ваш досвід і кваліфікація дозволяють вам взятися за цю подвійну роботу. Ваш роботодавець теж не приховує свого задоволення. Ще б пак! Замість того, щоб наймати ще одного співробітника і платити йому повноцінну зарплату, він "зробив хід конем" і заощадив значну суму коштів. І знову всі задоволені! 5. Премії Особливо працьовитих співробітників начальник може і заохотити. Премія за трудові заслуги в 29 гривень при середньому рівні доходу може виглядати як знущання. А от якщо збільшити цю цифру на порядок, то можна зарядити співробітника ентузіазмом на весь найближчий місяць. Економічна ситуація в країні і світі залишає бажати кращого, тому ця нагорода набуває особливе значення для підлеглого. І він окупить її в десятикратному розмірі. Розумний начальник знає це, і знає кому, коли і яку премію видати. 6. На всі руки майстер В умовах безгрішшя та економічного колапсу, керівництво може прибігати до найрізноманітніших способів економії на підлеглих. Наприклад, якщо ваш офіс переїжджає в інше місце, то можна заощадити на вантажниках або на збирачах меблів. Адже підлеглих треба ж чимось зайняти, щоб вони не тинялися без справи. Тим більше що в будь-якому колективі знайдеться "майстер на всі руки", якому довірять зборку та установку офісних меблів, підключення оргтехніки та інші завдання, які на початку не входять у його професійні обов'язки. А ще можна ввести систему штрафів, припустимо за невиконання плану продажів або скасувати безкоштовні обіди в офісній їдальні, пославшись на важке економічне становище в компанії.
|