Найбільший оператор українського авторинку корпорація "УкрАВТО" вирішила розвивати схему продажів автомобілів у лізинг фізичним особам. Як стало відомо Комерсант-Україна, компанія має намір почати продажі в лізинг всіх своїх марок - від масових "Славута", Chevrolet та Lanos до Mercedes. Скористатися новим для компанії фінансовим інструментом "УкрАВТО" змусило зниження продажів через подорожчання кредитів. "УкрАВТО" займеться продажем автомобілів у лізинг фізичним особам. "Ми запропонуємо в лізинг всі марки автомобілів, продажем яких займається корпорація, - від 'Славути' до Mercedes, - розповіла у вівторок керівник департаменту маркетингових комунікацій компанії Ірина Михайлева. - Заплативши від 30% до 70% від вартості автомобіля - залежно від марки, покупець одержує його у власність, а частину, що залишилася, виплачує протягом двох-трьох років". Деталі лізингової програми керівництво "УкрАВТО" планує затвердити на цьому тижні. Корпорація "УкрАВТО" володіє Запорізьким автомобільним заводом і фабрикою Fabryka Samochodow Osobowych у Варшаві. Випускає автомобілі марок ЗАЗ, ВАЗ, Lanos, Sens, Оpel, Chevrolet, Chery, FIAT, Matiz та Warszawa. В 2007 році чистий прибуток корпорації склав 1,75 млрд грн ($346,5 млн). Основним власником "УкрАВТО" є Таріел Васадзе. Дотепер більшість лізингових пропозицій на українському ринку було орієнтовано на юридичних осіб, причому автомобіль передавався клієнтові в довгострокове користування, але залишався у власності лізингової компанії (оперативний лізинг). "У нас у лізинг продається близько 150 автомобілів на місяць. І лише 10% продажів припадає на приватних осіб, - говорить директор зі стратегічного і корпоративного розвитку компанії NIKO (імпортер Mitsubishi) Максим Рабинович. - Я впевнений, що в інших лізингових компаній цей показник ще менший. Хоча в західних країнах у лізинг продається більше автомобілів, ніж у кредит". Загальний обсяг продажів автомобілів у лізинг цього року, за оцінками компанії "Євро Лізинг" (підконтрольний "Атол Холдингу", у який входять також завод "Єврокар" та імпортери SEAT і Bentley), складе 3 млрд грн. Звернути увагу на фінансовий лізинг "УкрАВТО" змусила криза на авторинку. "Коли кредити в Україні були дешевими, ми на такі способи продажу не звертали уваги: вони не дуже прибуткові, - розповів почесний президент 'УкрАВТО' Таріел Васадзе. - Але зараз ми сподіваємося, що лізинг допоможе нам утримати продажі". За словами Ірини Михайлевої, якщо на початку літа через компанію "УкравтоЗАЗ-Сервіс" щодня продавалося більше 500 автомобілів (ЗАЗ, Lanos, Chevrolet, Opel), то зараз - близько 100. Начальник відділу бізнес-аналізу "Віннер Імпортс Україна" (імпортер Ford, Volvo, Porsche, Land Rover та Jaguar) Олексій Ященко відзначає, що продаж автомобілів у лізинг менш рентабельний, ніж у кредит або прямо, але дозволяє збільшити продажі. "В 'УкрАВТО' безліч постачальників, з якими необхідно розплатитися за поставки автомобілів і комплектуючих. Тому тепер кредитні кошти можуть знадобитися самій 'УкрАВТО'", - говорить він. "Зараз ми шукаємо банк для довгострокового співробітництва", - підтверджує Васадзе.
|