Криза підвищила продажі малолітражних автомобілів Власникам малолітражних автомобілів будуть видавати паливні карти на $1000 у відділеннях ДАІ за місцем реєстрації машини. Таким чином столична влада вирішила заохотити жителів міста, які в умовах важкої транспортної та екологічної ситуації в столиці пересіли на малолітражки. На жаль, київським автолюбителям від мерії нічого не світить. Роздавати паливні карти будуть у Москві. Але ідея гарна і цілком застосовна для наших доріг. Малолітражки можуть стати тим засобом, що врятує автолюбителів від багатокілометрових пробок і відсутності паркувальних місць, дорожнечі бензину і "нескромних" запитів працівників СТО. В Європі звикли рахувати гроші і вже давно оцінили переваги малолітражних автомобілів. "Саме завдяки економічності та екологічності існує мода на невеликі міські авто в Старому світі. В Україні цей клас автомобілів вже оцінили за доступною ціною, розумною витратою палива та маневреністю", - повідомляє Ярослав Вовк, директор департаменту маркетингу і реклами компанії "Торговий дім "НІКО", офіційного імпортера Mitsubishi Motors в Україні. За що любов? Фахівець з веб-проектів Антонина Павлова зупинила свій вибір на Nissan Micra і нітрохи про це не жалкує. "Малолітражка на київських дорогах - просто ідеальне авто, - розповідає вона. Крім того, вона недорога в обслуговуванні". Згодний з нею і програміст Аркадій Іванов. "З настанням кризи закінчився той час, коли малолітражний автомобіль розглядався винятково як "жіноча" машина. Сьогодні на першому місці стоїть не показна бравада, а вміння економити", - каже він. Минулого місяця Іванов придбав Peugeot 107, хоча спочатку родина планувала купити Mitsubishi Lancer. "Криза істотно урізала наші апетити, а введення нових штрафів тільки підтвердило правильність вибору", - резюмує він. Але далеко не всі поділяють думку Іванова. Олег, директор однієї з київських фірм і власник Mitsubishi Outlander, вважає, що ті, хто може собі дозволити купувати дорогі авто, будуть і далі це робити. "Насамперед, криза вдарить по кишені українців із середнім статком. Цей клас переорієнтується на покупку більш дешевих та економних машин. Але для тих, у кого доходи вищі за середні, дорога машина асоціюється, насамперед, зі статусом у суспільстві. Тому я не думаю, що вони пересядуть на малолітражки", - стверджує він. Криза піднімає продажі Попит на малолітражні автомобілі в порівнянні з попередніми періодами дійсно росте. За даними компанії AutoConsulting, в 2007 році частка авто B-класу в Україні склала 15,19% з обсягом продажів в 82 360 одиниці. Станом на 1 листопада 2008-го даний показник вже досягає 15,73% (84 282) авто. Частка малолітражних автомобілів у структурі продажів зросла з 12,82% до 16,5% у порівнянні з жовтнем 2007-го. Таке зростання фахівці пояснюють у першу чергу кризовою ситуацією у фінансовому секторі України, а також на ринку автокредитування. "Збільшення обсягів продажів автомобілів B-класу в Україні пояснюється кон'юнктурою вітчизняного авторинку. Безперечно, поточна криза у фінансовому секторі України, зокрема, на ринку автокредитування, значно впливає на формування споживчих переваг. Саме зараз великим попитом користуються малолітражні автомобілі, що в першу чергу пов'язане з невисокою ціною на такі авто в порівнянні, наприклад, з "повноцінними" авто С-класу, а також більш економічною витратою палива і компактністю малолітражок", - пояснює Вовк. Кредити повернуться навесні 2009 року За даними компанії "Простобанк Консалтинг", сьогодні деякі банки готові видавати автокредити на нові іномарки. Так, "Альфа-Банк" (Україна) на 3% річних знизив реальну ставку за таким кредитом (тепер при авансі в 35%, ставки терміном на три, п'ять, сім років становлять відповідно 38,27%, 37,38% і 36,99%). "Правекс-Банк" підвищив реальні ставки в середньому на 3% річні (аванс залишається незмінним - 15%, а ставки - 26,29% (3 роки), 25,78% (5 років) і 25,55% (7 років)). На попередньому рівні залишаються поки ставки в банку "Форум" (терміном на три, п'ять, сім років - реальні ставки відповідно 29,80%, 29,29%, 29,06%, аванс - 10%); "Брокбізнесбанку" (аванс - 15%, ставки - 26,30%, 25,79%, 25,56% відповідно); "VAB Банці" (терміном на три, п'ять, сім років - 28,20%, 27,73%, 27,52% відповідно, аванс - 30%) та в "Сбербанку Росії" (Україна) (за кредитами терміном на три, п'ять і сім років аванс може становити 20%, реальні ставки - 20,82%, 20,44%, 20,27% відповідно, якщо аванс 10%, то - 20,97%, 20,59% і 20,42%). "Банки призупинили автокредитування у валюті, - говорить Олександр Сєдих, аналітик компанії "Простобанк Консалтинг". - Сьогодні тільки банк "Форум" видає позику в доларах та євро, але одержати її дуже складно". Такий стан справ протриває до березня наступного року. "Банкіри сподіваються, що до цього часу будуть зняті обмеження Національного банку і Верховної Ради, спрямовані на подолання фінансової кризи і навесні 2009 року кредитування відновиться в повному обсязі", - резюмує Сєдих. Зрозуміло, що джипів на українських дорогах не поменшає. Але весна покаже, чи навчила криза і нові штрафи за порушення ПДР всіх інших українців бути більше дбайливими.
|