Автовиробники Європи в паніці. У залах засідань по всьому континенті тільки і розмов що про найглибшу кризу за останні 60 років, або, принаймні, із часів паливного колапсу 1973 року, пише газета The Guardian. У той час як керівники автоконцернів просять в Єврокомісії допомогу на 40 млрд євро, тисячі співробітників їхніх підприємств втрачають роботу. До Різдва французькі, німецькі, італійські, іспанські і навіть нові польські та чеські автомобільні заводи будуть закриті на канікули, які можуть розтягтися на місяць. У США фінансові проблеми Великої трійки - General Motors, Ford і Chrysler - збільшуються економічним спадом. Goldman Sachs на цьому тижні скоротив прогноз продажів повнопривідних автомобілів і пікапів у США, очікуючи, що вони впадуть цього року на 17 проц. - до 13,4 млн автомобілів. Ніяких надій - у наступному році інвестбанк очікує більш значного падіння - до 11 млн машин. Такі оцінки - дуже погані новини для американських автовиробників, адже самі вони вважають нормальними 16-мільйонні продажі, і будь-яке зниження негативно позначається на їхніх бізнес-планах. Детройтські автовиробники розраховують знову звернутися за 25-мільярдною допомогою до уряду до 2 грудня. Поки ж главам компаній не залишається нічого іншого, як скорочувати прогнози виробництва. Надії на те, що виручити автопромисловість зможе сильне зростання у Східній Європі і Росії, також впали. Польські продажі нових вантажівок упали в жовтні на 43,2 проц., у цілому в Східній Європі цього року очікується зниження на 11 проц. Навіть Porsche - найприбутковіша у світі автокомпанія - зазнає серйозний спад. Голова компанії, Венделін Відекінг вважає, що зараз немає ніяких шансів повторити торішній рекорд продажів. Нова "екологічна" політика, названа обраним президентом США Бараком Обамою як причина проблем Детройтської трійки, виправдовує себе й у Європі. Так, продажі нового Smart (паливозберігаючого), випущеного Daimler, виросли цього року на 47 проц., і навіть у жовтні - на 7 проц. Таким чином, варто очікувати, що вже на найближчих автосалонах, наприклад у Женеві наступної навесні, автогіганти представлять більше "зелених" моделей.
|