Криза змушує американців заощаджувати на передсвяткових покупках. Як повідомляє Reuters, перший день сезону традиційних передсвяткових розпродажів у США, іменований "чорною п'ятницею", показав, як й очікувалося, зниження споживчої активності. Очікується, що виходячи з перших підсумків, обсяг розпродажів буде найнижчим з 1992 року. За даними американської дослідницької компанії ShopperTrak, передсвяткові роздрібні продажі 28 листопада цього року збільшилися на 3% у порівнянні з аналогічним показником "чорної п'ятниці" 2007р. і склали $10,6 млрд. Торік зростання показника склало 8%. Експерти очікували початку сезону святкового шоппінгу в песимістичному настрої, не відкидаючи скорочень продажів. Непоганий споживчий попит у минулу "чорну п'ятницю" пояснюється насамперед великими знижками - американські рітейлери на тлі економічної кризи намагаються затягти покупців уже в перші дні передсвяткового сезону, не чекаючи наближення Різдва. Показово, що багато покупців скаржаться на високі ціни, незважаючи на агресивні знижки, - вказує американський телеканал CNBC. Фінансова криза в США серйозно вплинула на купівельну спроможність середніх американців, змусивши їх тугіше затягти пояси. За даними соціологічних опитувань, цього року американці готові витратити на різдвяні подарунки в середньому близько $620, тоді як торік вони могли дозволити собі суму на 30% більшу. З поправкою на інфляцію, продажі залишилися приблизно на рівні минулого року, сказав Reuters аналітик Telsey Advisory Group Джозеф Фельдман. Компанія вважає, що в цьому святковому сезоні продажі також залишаться на рівні 2007 року або трохи впадуть. Нагадаємо, США вперше з 2001 року опинилися на грані рецесії, однак цього разу економічний спад обіцяє бути тривалим і болючим. Основну частину американської економіки становить саме споживчий попит.
|