Вчора столичні водії були неприємно здивовані новими цінами на АЗС. Бензин і дизпаливо подорожчали відразу на 37 коп. (ДТ - з 6,90-6,95 до 7,37, А-95 - з 7,95-7,98 до 8,35 грн../л), різко перестрибнувши психологічний рубіж у 8 грн. У регіонах ціни зросли не скрізь, але експерти "Сегодня" стверджують, що подорожчання днями їх також торкнеться. Самі трейдери кивають на "бодягу" - дешевий низькоякісний бензин. Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн говорить, що передумови для зростання були, адже оптові ціни зросли за останні тижні дуже відчутно, але настільки різкого стрибка не очікувалося. Винна, на його думку, все та ж дешева "бодяга", яку і обирають водії, а торговці через падіння обсягів продажів змушені підвищувати ціни - щоб утримати свої доходи. "Як тільки Кабмін наведе лад з "бодягою", перекривши їй шлях до споживача, ціни стануть більш прогнозованими і стабільними. Сьогодні об'єктивна ціна на А-95 - близько 8,05-8,10 грн../л", - вважає Куюн. Заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев говорить, що бензин повинен був почати плавне подорожчання ще 2 тижні тому: через зростання цін в крупному опті на 1000 грн. на тонні А-95. "Аби не втратити прибуток, роздріб повинен був підняти ціни на 3-5%, це 30-35 коп., що і сталося. Але напевно уряд найближчим часом "нагне" трейдерів і бензин подешевшає до 8 грн..", - упевнений Рябцев. Джерело в Мінпаленерго повідомило нам, що на 24-26 березня заплановано засідання оновленої експертно-аналітичної групи при Кабміні, яка визначає ціновий коридор на нафтопродукти. "Питання обґрунтованості підвищення буде одним з головних, - говорить джерело. - В лютому трейдери мали прибуток до 1,5 грн. на літрі А-95, в середині березня - 1,0-1,05 грн., сьогодні хочуть знову 1,5 грн../л, хоча почалося збільшення вжитку і можна заробити на об'ємі продажів. Уряд навряд чи погодиться з їх бажанням отримати 20% навару".
|