Маршруточники знов заговорили про підвищення тарифів. І це незважаючи на те, що вчора Антимонопольний комітет заявив: розрахунки перевізників, яких вони подали в мерію, необґрунтовані. Проте маршруточники наполягають на своєму. "Ми сподіваємося, що вже на початку квітня вирішиться питання з підвищенням. Інакше багато перевізників просто збанкрутують", - вважає глава Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталій Рева. Маршруточники вважають, що ціни потрібно підвищити на 50 коп.-гривню. Тобто в такому разі мінімальний тариф буде 2 гривні замість 1,50, а максимальний - 3 грн., замість 2,50 гривень. Перевізники кажуть, що вже зараз ледве зводять кінці з кінцями. За словами глави київського відділення Держкомпідприємництва Віталія Апостолова, за минулий рік розорилося 12 компаній. "Підприємці працюють собі в збиток або в кращому разі на рівні 3-5% рентабельності, замість необхідних 20-25%", - говорить Рева. У АТП-1302 через економічні складнощі навіть подумують про закриття, а їхнє підприємство обслуговує 9 столичних маршрутів. "Вже направили свої розрахунки в КМДА з пропозицією підвищити проїзд на 50 копійок, але якщо нам відмовлять, найімовірніше, закриємося", - говорить один з менеджерів АТП Петро. А в ТОВ "Ригель" вже зараз виходять на маршрути не всі машини. "У парку 21 машина, з них на маршрути виїжджає лише 16 - решту п'ять нема за що ремонтувати", - скаржиться директор ТОВ В'ячеслав Цвєтков. В главку мерії з транспорту і в главку з питань цінової політики поки не можуть сказати, чи дадуть добро на підвищення тарифів. "Це в процесі обговорення", - лаконічно повідомили в главку транспорту. Без добра КМДА перевізники, згідно з угодою, не можуть міняти тариф - інакше їх знімуть з маршруту. Але, як підрахувала "Сегодня", перевізники трохи прибідняються. Якщо взяти за основу звичайний "Богдан", який працює з 6 ранку до 11 вечора і може за один рейс перевозити в середньому 70 пасажирів, то при тарифі в 2 гривні автобус заробляє приблизно 2380 гривень за день. Як розповідають самі перевізники, половина виручки йде на ремонт автомобілів, які вічно ламаються, і на паливо - від 300 до 450 гривень. "Ще відніміть 100 гривень на день на зарплату водія, витрати на оренду гаража, послуги медика. Словом, виходить близько 200 гривень на день з машини чистого прибутку", - розповів нам директор ПП "Політех-авто". Якщо тариф підвищити, скажімо, на гривню, то одна машина зможе приносити за день близько 286 гривень. Якщо врахувати, що у одного перевізника як мінімум п'ять машин, виходить, що в місяць чистий прибуток зараз складає близько 36 тис. грн. В "Київпастрансі", який разом з приватниками обслуговує багато маршрутів, кажуть, що не працюють в збиток. "Ми, наприклад, працюємо нормально. Якщо приватники закриватимуться, то ми просто заберемо собі їхні маршрути, а ціни залишимо. Ресурсів у нас вистачає", - сказав нам заступник гендиректора КП Сергій Литвинов. Мерія вирішила боротися з таксистами-нелегалами - планують створити єдиний реєстр служб таксі. "Це будуть фірми зі всіма документами, з нормальними машинами і обґрунтованими тарифами. Хто працюватиме нелегально, штрафуватимемо. Але коли почнуть діяти нові правила, поки невідомо".
|