Все більш популярна тема створення електромобілів, поступово витісняє звичайні бензинові. Дійсно, електромобіль набагато простіше у виготовленні, управлінні і експлуатації. До того ж ще важлива гідність - це екологічність. У даній статті ми і спробуємо розглянути питання самостійного виготовлення електромобіля своїми руками. Але є два вузли , збірка яких викликає деякі труднощі, особливо у непідготовлених радіоаматорів. Йдеться про вузол регулювання швидкості двигуна і зарядному пристрої для потужних , як правило літій - іонних акумуляторів. Складність тут полягає в значних токах - більше 50А . Адже для легкового електромобіля потрібен електродвигун потужністю близько 5 - 20 кВт . Різні мікро - і ШІМ контролери застосовуються в заводських моделях електромобілів занадто складні у виготовленні і налаштуванні , а прості схеми на кренка ніяк не витримають такі струми. Нижче пропонується нескладні в збірці схеми регулятора та ЗУ підходящі для тих , хто хоче зібрати електромобіль своїми руками. Основою даного регулятора швидкості обертання від нуля до максимуму, використовується імпульсна схема із зміною ширини прямокутних імпульсів напруги, що подаються на обмотку двигуна. Генератором і формувачем імпульсів є мікросхема HEF4069, причому бажано з індексом UB, що має польові ключі на виході логічних елементів, що розгойдують Н - канальні мосфети. З виходу інверторів, сигнал управляє трьома запараллеленимі польовими транзисторами IRF540 або іншими аналогічними з струмом понад 25А. До стоку їх, підключений двигун постійного струму потужністю кілька кіловатів. Паралельно йому встановлено діод, для захисту полевиков від зворотних полуволн негативної напруги виникають у процесі роботи. Ще одним вузлом з великими комутованими струмами є блок ЗУ для акумулятора. Як відомо в електромобілях стоять акумулятори з напругою 12 - 200В (залежно від моделі) і ємністю в межах 100 - 500А. Значить заряджати їх потрібно струмом близько 10 - 50А. Можна реалізувати цю функцію на класичному транзисторному стабілізаторі з трьома потужними біполярними транзисторами MJ15003 включеними в паралель. Більш досконалий варіант схеми дивимося ТУТ
стабілізатор схема
А можна і на спеціалізованій міросхеме L200 , спеціально призначеної для використання в стабілізаторах .
200 схема
Так як максимальний вихідний струм міросхеми L200 становить 10 А , умощнім мікросхему так-же трьома паралельно включеними транзисторами MJ15004 .
Л200 схема
Думаю немає необхідності говорити про те , що радіатори обов'язкові, причому дуже великі радіатори - розсіюється на них потужність може досягати сотні ват. Ця схема може видати струм до 40А при вхідній напрузі 35В . При виборі трансформатора і випрямляча - найкраще брати вхідна напруга стабілізатора на 10 - 15В більше вихідного . Електролітичний конденсатор фільтра повинен бути де то 10000 - 40000мф 50В . Акумулятори заряджаються таким зарядним пристроєм струмом , рівним 10 - 20 % від номінальної ємності літій - іонних акумуляторів , приблизно за ніч . Можна встановити для електромобіля і батарею складену з звичайних свинцевих акумуляторів , на дослідних зразках це дозволяло проїхати на одній зарядці близько 50 км зі швидкістю до 100 км / ч.
схема загальна
Це приблизний вигляд електрообладнання та з'єднання всіх електровузлів .
Конструкція електромобіля може мати довільний вигляд і всі елементи розташовуються в будь-якому зручному місці корпусу авто . Акумулятори , з метою стійкості електромобіля , зазвичай розташовані в днище машини.
|