Австралійський медіамагнат Руперт Мердок, затеявший її разом з керівником Apple Стівом Джобсом, розраховує почати нову - планшетну - главу в історії журналістики. І тим увійти в Велику Історію? Видання з нехитрою назвою The Daily було презентовано 2 лютого на скромному заході в нью-йоркському Музеї Гуггенхайма самим паном Мердоком (News Corporation) і віце-президентом Apple по інтернет-проектам Едді Кью. Газета, як випливає з її назви, буде щоденною. Володарі iPad (і більше ніхто) зможуть придбати її у вигляді додатку в інтернет-магазині App Store. Вартість тижневої підписки складе $ 0,99, річний - $ 40. Після завантаження газети вона буде автоматично оновлюватися при кожному запуску планшета. Читачам (спочатку ними будуть тільки жителі США) запропонують більше сотні сторінок «унікального контенту». Щоб «Щоденна» відповідала не тільки запитам iPad-публіки (втім, які вони - ще тільки належить з'ясувати), але і дійсно стала новою «віхою журналізму», головний редактор газети Джессі Анджело і видавець Грег Клейман взяли у штат близько 100 пишучих «пір'я »і редакторів. До речі, The Daily готова публікувати матеріали співробітників інших видань (у тому числі приналежному австралійцю британської The Times і американської The Wall Street Journal) - але на умовах «унікальності інформації». Одним з головних переваг електронного видання в порівнянні з поступово йдуть в минуле друкованими аналогами бачиться його інтерактивність: текст супроводжуватимуть не тільки відеоролики, але навіть 3D-фотографії. Крім того, передплатник зможе сам вибирати, якого роду матеріали йому цікаві, створюючи власні новинні добірки. Замітками можна ділитися з друзями - через Facebook, Twitter і з допомогою електронної пошти. Витрачена на проект сума вельми значна - $ 30 млн. Для того, щоб окупити The Daily, буде потрібно залучити, за оцінками Мердока, близько 800 тис. читачів. Між тим прибутком доведеться ділитися з Apple, зазвичай бере за поширення платних додатків 30%; у випадку з News Corporation величина комісійних, звичайно, може бути іншою. Якщо з фінансами у медіамагната особливих проблем немає, то конкуренти точно можуть викликати у нього головний біль. Кілька журналів (наприклад, Esquire, Glamour і GQ) вже випускаються у вигляді платних програм для користувачів Apple-гаджетів, а в минулому листопаді компанія Virgin запустила щомісячне видання для iPad під назвою Project. Воно присвячене культурі і стилю життя. Так, по всій імовірності, це дещо інша ніша, але все ж ... Крім того, The New York Times оголосила нещодавно про старт проекту News.me, який повинен стати зразковим аналогом The Daily. Керівництво газети уклалося у створення ще одного ресурсу - Ongo. Він позиціонується як новинний агрегатор з простим інтерфейсом і можливістю «персоналізації» контенту. Вартість місячного доступу до сервісу через браузер або мобільний пристрій становить $ 6,99. Очевидно, що «Нью-Йорк таймс» просто так не дасть зібрати The Daily врожай з 800 тис. читачів. Бійка буде за кожну людину. Загалом, поки навіть експертам важко передбачити, наскільки успішним буде проект. Однак те, що він є знаковим, а в якійсь мірі навіть епохальним, заперечувати неможливо.
|