Основна проблема нашої держави в тому, що вона живе своїм життям, а народ живе своїм, причому ці два виміри практично не перетинаються. А якщо і перетинаються, то тільки на шкоду нам, громадянам України. Чергова капость уряду і купки ділків... ... якісного пального стандарту ЄВРО-4 на українських АЗС ми не побачимо взагалі, а якщо й побачимо, то за такою ціною, що зробимо вигляд, що не помітили. На заправках України буде продаватися те, що ми називаємо "бодягою". Після "Всеукраїнського автопробігу проти неякісного палива", який пройшов по всій території України від заходу до сходу, на підтримку якого висловилися тисячі людей, наші вимоги надати автомобілістам можливість купувати паливо європейської якості були проігноровані (дії старих гостів продовжено), а ми отримали якусь відписку, суть якої зводиться до того, що ми отримали, ви відправили, вони сказали, ми передали. Тепер ситуація розвивається таким чином, що взагалі в голові не вкладається. 8 грудня 2010 року Міністр палива та енергетики Юрій Бойко звернувся до прем'єр-міністра Миколи Азарова з проханням ввести мита на імпортне паливо в розмірі 130 євро/тонна, дизельне паливо на 80 євро/тонна. Це потрібно зробити, на думку Юрія Бойка, для того щоб захистити інтереси українських нафтопереробних заводів. Потім Микола Азаров заявив, що "імпортери нафтопродуктів витісняють із внутрішнього ринку вітчизняних виробників" і наш "ринок захоплений імпортом". Прем'єр-міністр Микола Азаров каже, що імпортери нафтопродуктів витісняють із внутрішнього ринку вітчизняних виробників: "Що відбувається зараз на ринку? Відбувається зростання цін на нафту. Сьогодні пробита мітка 100 доларів за барель, зараз відбувається зростання, викликане низкою обставин. У цих умовах наші нафтопереробники стикаються з конкуренцією нафтопродуктів, які стали витісняти їх", - заявив він. За його словами, частка імпортних нафтопродуктів на внутрішньому ринку становить 54%. "На 54% наш ринок захоплений імпортом, - обурився Азаров. - Росія ввела експортні мита на нафту, так спокійно абсолютно, мито дуже значне. Кожна країна має право себе захищати", - продовжив чиновник. За словами Азарова, "рішення про введення цих мит ще не прийнято, в уряді є різні точки зору". Крім того, Азаров намагався спростувати теорію, що зростання цін на продовольство пов'язане з подорожчанням пального. "Ціни на продовольство зростають не тому, що у нас ціни на бензин зросли, а ціни зростають тому, що зростають у світі. Якщо ще в серпні вартість пшениці на світових ринках була близько 160 доларів, то зараз вже близько 360 доларів", - підкреслив він. Нагадаємо, в грудні 2010 року Міненерго звернулося з листом до Миколи Азарова з приводу необхідності проведення спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів в Україні та введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів. 4 січня Міненерго направило листа першому віце-прем'єру, міністру економічного розвитку і торгівлі Андрію Клюєву про необхідність введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів. Лист точно дублює документ, спрямований раніше Прем'єр-міністру Миколі Азарову. Раніше повідомлялося, що Міністерство економіки почало спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну нафтопродуктів. Тут можна довго дискутувати, захищаючи інтереси імпортерів або виробників, нехай цим займаються експерти і аналітики, але залишається очевидним один факт: якісного пального стандарту ЄВРО-4 на українських АЗС ми не побачимо взагалі, а якщо й побачимо, то за такою ціною, що зробимо вигляд, що не помітили. На заправках України буде продаватися те, що ми називаємо "бодягою", а нафтопереробні заводи, з яких роками виймали гроші або не будуть реконструйовані взагалі, або будуть реконструйовані за наші з вами гроші. Буде відсутня елементарна конкуренція - ринок нафтопродуктів буде цілком перебувати в руках декількох фінансових груп. Ті, хто зараз продають бензин і дизельне пальне європейської якості, втратять свою незалежність і будуть змушені або піти з цього бізнесу, або продавати український псевдобензин і псевдодизель. Крім того, різке обмеження постачання імпорту неминуче спричинить дефіцит та підвищення цін на пальне - а значить, і транспортні послуги, продукти харчування. Що робити нам, автомобілістам? Їхати з автопробігом? Організовувати маніфестації? Підписувати петиції? Звертаюся до всіх: що робити нам?
|