Російська "Об'єднана авіабудівна корпорація" (ОАК) включила в свою продуктову лінійку спільний українсько-російський літак Ан-140. Це розширює перспективи Ан-140 на російському ринку. Про рішення включити регіональний пасажирський авіалайнер Ан-140 в продуктову лінійку корпорації ОАК повідомив в кінці минулого тижня її президент Олексій Фьодоров. Як уточнили представники російського авіапрому, основною причиною такого кроку стала необхідність розширити програму регіональних перевезень за рахунок літака, який найбільш актуальний у віддалених регіонах. Нагадаємо, Ан-140 рекомендований до експлуатації в умовах особливо низьких температур, а також при використанні ґрунтових злітно-посадкових смуг. Зазначимо, в очікуванні рішення з боку керівників російського авіапрому щодо Ан-140 галузь перебувала вже не перший рік. Як писали "i", в листопаді минулого року державна ОАК домовилася з компаніями Олега Дерипаски про входження в капітал заводу Самари "Авіакор" (на його потужностях випускається Ан-140 російського складання). Зміна власника поставила під питання подальше майбутнє Ан-140: проект міг або отримати фінансові вливання і нове життя, або виявитися принесеним в жертву перспективнішим, з точки зору ОАК, розробкам. За інформацією "ЭИ", вірогідність розвитку подій саме за другим сценарієм була досить високою. "Росія завжди робила ставку на Іл-114, який орієнтований на ту ж ринкову нішу, що і Ан-140, - турбогвинтових регіональних авіалайнерів на 60-70 пасажирів. І Ан-140 в Росії вважався приватним проектом, оскільки завод Дерипаски збирався виробляти його повністю самостійно", - пояснює представник російської лізингової компанії "Ільюшин Фінанс Ко" (основний акціонер - ОАК). Нагадаємо, літак Іл-114 був розроблений ще на початку 90-х рр. російським ОКБ ім. Ільюшина, а серійне виробництво здійснюється на стапелях Ташкентського авіаційного виробничого об'єднання ім. Чкалова (Узбекистан). Це підприємство ще в 2007 р. уклало угоду з ОАК про входження до складу цієї корпорації. Не в останню чергу потреба росіян в такому об'єднанні обумовлювалась наміром самостійно створювати пасажирський літак для регіональних ліній. Втім, до цих пір входження так і не відбулося: за даними учасників ринку, сторони не можуть домовитись щодо фінансової частки кожного з партнерів в спільному підприємстві. Скоріш за все, потреби ОАК в літаку-аналогу Ан-140 на сьогоднішній день виявилися великими. "Включення авіалайнера до продуктової лінійки ОАК - великий плюс для Ан-140 і українських заводів, які беруть участь в його складанні. Швидше за все, це означає, що ОАК безпосередньо фінансуватиме цей проект, просуватиме його через свою торговельну структуру на ринку, а також підключатиме доступні їй через зв'язані компанії альтернативні механізми фінансування, наприклад лізинг", - говорить директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава. Експерт також бачить можливість ширшої реалізації перспектив Ан-140. Так, однією з них може стати створення цілої лінійки модифікацій цього літака - його як пасажирських, так і транспортних, транспортно-пасажирських варіантів.
|