Українські споживачі все частіше відмовляються від товарів преміального сегмента на користь традиційних продуктів. У супермаркетах же покупці уважніше придивляються до цінників. Підвищеним попитом стали користуватися хліб і крупи. Молочно-сирні продукти навпаки - втрачають популярність. Як сказав почесний президент ТОВ "Хлібні інвестиції" Юрій Триндюк, виробникам хліба криза тільки на руку. "Це продукт першої необхідності, народ його їсти не перестане", - вважає він. На його думку, чим дорожчі інші продукти, тим вищі продажі хліба. "Якщо будуть дорожчати м'ясо, молоко, то люди почнуть збільшувати споживання хліба", - говорить Юрій Триндюк. На відміну від пекарів, виробники молочної продукції підраховують збитки. Почесний президент ВАТ "Шосткінський міськмолкомбінат" Лариса Рудакова відзначає, що в підприємств молочної галузі спостерігається падіння попиту на продукцію. " У порівнянні з минулим роком у листопаді-грудні попит на цільномолочну продукцію знизився майже на 5%, сири - на 10%", - говорить вона. На думку почесного президента, також позначається стрімке зниження поголів'я великої рогатої худоби. "Становище в галузі важке", - журиться Лариса Рудакова. Переорієнтація споживачів на продукти економ-сегмента зафіксована у всій роздрібній торгівлі. У мережі "Варус" у порівнянні з минулим роком зниження споживання м'яса і ковбасних виробів становить у середньому 5-7%. Однак, на думку директора із закупівель компанії "Омега" ("Варус", " Варус-Експрес" ) Наталі Азюковської, ще рано говорити про повну заміну м'яса іншими продуктами. Зараз же поки актуальне тільки питання економії. "Впевнена, коли мова йтиме про повну заміну раціону, покупці перейдуть не на більш дешеву курку, а на городину, каші і макарони", - вважає вона. Проте, уже зараз учасники ринку відзначають тенденцію, що підсилюється, заміни м'ясних продуктів яйцем. Зростання споживання яйця в Україні вони пов'язують зі збільшенням відсотка населення низького достатку. "Київ - це не вся Україна, а в регіонах забезпеченість людей дуже низька, - говорить директор з маркетингу компанії "Бориспіль Агро Трейд" (ТМ "Ясен Світ") Наталя Власнюк, - а саме малозабезпечена частина населення заміняє м'ясні продукти курячим яйцем". Про рибу ж багатьом українцям теж доведеться забути. У даний період основне споживання риби припадає не на власну річкову, а на імпортну заморожену, а її ціна росла пропорційно зростанню курсу долара і євро. "І отже, вона теж подорожчала майже у два рази", - говорить Наталя Азюковська. Багато рітейлерів, відчувши падіння продажів, зважилися на зниження цін у деяких товарних групах. Мережа Fozzy Group (магазини "Сільпо", "Фора" і "Фоззі") знизила ціни на 200 найпопулярніших товарів на 5-15%. Подібні дії зробили й інші учасники ринку.
|