Компанія Nokia і її основні конкуренти почали знижувати ціни на мобільні телефони, після того як усвідомили, що навіть різдвяними і новорічними акціями їм не вдалося продати товар у запланованих обсягах. Компанії Motorola і Sony Ericsson, що вже опублікували свої фінансові звіти, також рапортують про зниження продажів. Аналітики з компанії IDC впевнені, що валові обсяги продажів компаній цього року знизяться ще на 7,9% у штучному вираженні. Падаючий попит у період, коли рітейлери намагаються самі із труднощами виживати на стагнуючих ринках, змусив і вендорів знизити вартість. Без зниження первинних цін на продукцію було неможливо, говорять продавці. У більшості випадків компанії-виробники говорять, що зниження цін викликані відновленням модельних рядів, але галузеві спостерігачі впевнені, що зниження цін цього разу зовсім несхоже на скидання цін, пов'язане з випуском новинок. "Наші спостереження показали, що з початку 2009 року всі основні мобільні виробники знизили ціни по всіх європейських ринках. Це відбиває дуже конкурентне середовище галузі і спад попиту на мобільні телефони", - говорить Том Берд, дослідник компанії CCS Insight. "Кредитно-грошова нестабільність змушує виробників знижувати ціни по низці каналів збуту, ми очікуємо подальших дій виробників", - говориться в галузевому повідомленні банку Morgan Stanley. "Після слабких різдвяних продажів, запаси продукції на складах великі. Я боюся, що найближчим часом нас очікує цінова війна, щоб виробники могли позбутися надлишків товарних запасів", - говорить аналітик eq Bank Яри Хонко. Минулого тижня Nokia знизила відпускні ціни на деякі моделі телефонів, по низці моделей знижка становить 10%. Найбільший європейський стільниковий рітейлер Carphone Warehouse також знизив більш ніж на третину ціни по низці моделей фінського виробника.
|