Соціоекологічний портал Sikantis.org опублікував список найнезвичайніших способів отримання енергії. На першому місці проект швейцарської компанії CSEM "Сонячні острови". Круглий надувний острів весь заставлений циліндричними дзеркалами, вздовж яких прокладено труби з водою. Спрямовані на них промені нагрівають воду, перетворюючи її на пару, що надходить до турбіни. Щоб промені постійно були у фокусі, гігантський надувний острів повертається. Дешева електрика застосовується на місці для отримання з води водню, який можна використовувати як пальне. Поки що в штучному басейні в Рас-аль-Хаймах (ОАЕ) проходять випробування зменшеного прототипу цього пристрою. Будівництво першого комерційного острова заплановане на 2011 рік. На другому місці - проект англійських науковців "Анаконда". Вони запропонували використовувати енергію морських хвиль за допомогою довгої гумової труби, закритої з обох боків, яка заповнена водою та закріплена перпендикулярно хвилям. Вони розкачують трубу, викликаючи рух води всередині неї. У такий спосіб обертається розташована в трубі турбіна, що генерує струм. "Анаконда" завдовжки 150 м і діаметром 7 м зможе виробляти до 1 МВт на рік. На третьому місці пропозиція австралійського геофізика Сандри Макларен використовувати ядерно-геотермальну енергію земної кори. Зокрема, концентрація урану в земній корі на території Австралії вдвічі-втричі перевищує звичайну, завдяки чому прогріваються масиви підземних зон. Це тепло є невичерпним запасом енергії. На четвертій позиції - людиногенератор, точніше пристрій Pedal-A-Watt компанії Convergence Tech Inc. вартістю $379. Установивши на нього велосипед, залишається лише крутити педалі, щоб отримати 400 Вт. А цього досить, наприклад, для трьох комп’ютерів або десяти музичних центрів. Замикає п’ятірку пристрій голландської компанії Ooms Avenhorn Groep, який видобуває сонячну енергію із асфальтованих покриттів. Темний асфальт поглинає тепло, передаючи його воді в системі прокладених під проїзною частиною труб. Тепло зберігається в спеціальному сховищі, влаштованому у підземному водоносному шарі і використовується взимку для підігріву приміщень і самого дорожнього покриття.
|