На що звертати увагу, щоб не переплатити: Якщо ви ходите раз на тиждень у супермаркет і сума в чеку щоразу виявляється усе більшою і більшою, це зовсім не означає, що у всьому винна криза. Можливо, магазин "наколює" вас. Обдурити покупця можна як цілком невинними з погляду закону способами, так і не дуже. З деякими з них ми вас зараз познайомимо. Спеціальна ціна ("особлива пропозиція", "спецакція") - така "заманівка" звичайно розташовується на найвиднішому місці на полиці. Фокус у тому, що ця ціна часто поширюється лише на один вид товару (скажімо, тільки на апельсиновий сік або тільки на яскраво-рожевий лак для нігтів), у той час як на стенді представлено кілька варіантів. Відповідно, простимульовані покупці кладуть у кошик, не дивлячись, яблучний сік або темно-бордовий лак, які насправді коштують в 2 рази дорожче. Лід замість м'яса. Уважно оглядайте шматки, купуючи заморожені продукти, - найчастіше половина риби або м'яса на ділі виявляється... льодом. Вага упаковки. За останні 2-3 роки багато упаковок круп, цукру, борошна і т.д., які десятиліттями важили 1 кг, "схудли" - тепер їхня вага становить 900 або навіть 850 г. При цьому оформлення упаковки " ідентичне, і ціна не знизилася. Один за ціною чотирьох. Звертайте увагу на товари, які продаються блоками (йогурти, набори печива і т.д.), - на ціннику вказується ціна за весь блок цілком (скажімо, 1×4), а на касі найчастіше... множиться на 4! Обваження. Візьміть за правило перевіряти ще раз вагу розфасованих тут же, у магазині, товарів (контрольні ваги за законом повинні бути скрізь!) - часом розбіжність становить від 50 до 200 г. Ця "обманка" діє при продажі їжі на вагу - овочів, фруктів, солодощів, салатів. Вказується ціна, але... за 100 г, а не за кілограм, як усі звикли. При цьому вага "100 г" надруковано найдрібнішим шрифтом у куточку цінника. Формально - ніхто нічого не порушив. Але в покупця повне відчуття, що він купує за даною ціною кілограм. "Загубився". Відомий прийом, що прийшов із Заходу, - між двома дешевими товарами із цінниками розташовується один дорогий товар, при цьому - без цінника (або його просто погано видно). Зайва кнопка. А цей "виверт" діє вже на касі. Коли покупець пробиває кілька однакових продуктів (скажімо, три пакети молока), продавець нібито випадково прокочує штрих-код один зайвий раз. Мало хто помітить, що в чеку напроти позиції "молоко" з'явилася цифра 4 замість 3.
|