Під впливом світової економічної кризи світові продажі стільникових телефонів в IV кварталі 2008 р. скоротилися до 314,7 млн штук – це на 4,6% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2007 р., повідомили аналітики з Gartner. При цьому спад продажів був у всіх п'яти найбільших вендорів. У цілому в 2008 р. у світі було продано 1,22 млрд мобільників, на 6% більше, ніж роком раніше. В 2009 році, за прогнозами аналітиків, продажі знизяться приблизно на 10%. Обсяг дистриб'юторських поставок досяг 297,3 млн штук у порівнянні з обсягом продажів кінцевим користувачам 314,7 млн штук. Це найбільша різниця, яку аналітики зареєстрували з того моменту, як почали досліджувати ринок стільникових телефонів в 2001 р. Така різниця стала результатом того, що в умовах зниження споживчого попиту дистриб'ютори і рітейлери знижують свої товарні запаси. Скорочення запасів протриває до II кварталу 2009 р., а в другій половині року вони знову почнуть нарощуватися. Однак сам ринок до цього моменту навряд чи відновиться, розповідає аналітик Gartner Кароліна Міланезі: "Ми не чекаємо стабілізації попиту аж до 2010 р". Із самого початку 2008 р. негативний вплив на продажі стільникових телефонів став справляти низький попит у Японії. Крім того, у Західній Європі подовжився середній час використання мобільника. У першій половині року економічний спад ще не торкнувся регіонів, що розвиваються, таких як Африка і Китай, тому продажі там були стабільними. До III кварталу спад докотився і до цих країн. Перша п'ятірка вендорів вишикувалася в такий спосіб: компанія Nokia продала 472,3 млн апаратів і зайняла частку 38,6%, Samsung реалізував 199 млн телефонів і зайняв 16,3% ринку, Motorola – 106,6 млн телефонів і 8,7% ринку. Замикають п'ятірку LG і Sony Ericsson. Їм удалося реалізувати 102,6 млн і 93,4 млн мобільників і зайняти 8,4 і 7,6% ринку відповідно. У порівнянні з 2007 р. частки ринку збільшилися в Nokia, Samsung і LG. В інших – скоротилися. Компанія Sony Ericsson в III кварталі добралася до третього місця в загальному заліку, до грудня змістилася на рядок нижче, а за результатами всього року поступилася компаніям Motorola і LG, опинившись на п'ятому місці. На думку експертів, невдача компанії пов'язана зі слабким портфоліо.
|