Українські водії, які встигли обзавестися швидкісними іномарками, нарешті можуть хоч частково використати широкі можливості сучасної техніки. Ненависні знаки "60", що дратували водіїв на міських вулицях і відверто веселили їх, на міжміських трасах, залишились в минулому. Кабінет Міністрів своєю постановою вніс зміни до правил дорожнього руху, істотно розширивши межові рамки швидкісного режиму. Крім задоволення від швидкої їзди, українці одержать шанс істотно заощадити на штрафах, адже тільки з початку цього року водії заплатили "за перевищення" близько 75 млн грн. Втім, експерти побоюються, що за дозвіл їздити "без гальм" країні доведеться розраховуватися зрісшою кількістю ДТП, головною причиною яких і зараз є недотримання швидкісного режиму. Тим більше що доріг, якими можна ганяти швидко і безпечно, у нашій країні, зважаючи на все, ще довго не буде. Можна перевищувати Лихарі можуть тріумфувати: найближчим часом їздити вітчизняними дорогами можна буде швидше. Минулого тижня Кабінет Міністрів прийняв постанову, якою вніс низку змін до ПДР, у тому числі й у частині швидкісного режиму. Ініціатором виправлень стали Спілка автомобілістів при Кабміні і глава Державного комітету із захисту прав підприємців Олександра Кужель. Відповідно до нового варіанта правил дорожнього руху межова швидкість руху в населених пунктах зросла з колишніх 60 до 70 км/година. Більше того, на магістралях, які мають шість смуг руху в обох напрямках, можна буде розганяти авто до 80 км, а при наявності на такій трасі відбійника - до 90 км/година. На автомагістралях, як і раніше, можна їздити не швидше 130 км/год. Але розширився перелік трас, що дозволяють пересуватися зі швидкістю до 110 км/год. До сьогоднішнього дня такий швидкісний режим був доступний лише на магістралях для автомобілів, відповідно до останніх змін - на всіх дорогах за межами населених пунктів. Додаткові знаки, що обмежують швидкість, відтепер можуть бути встановлені тільки на ділянках, де ведуться ремонтні роботи. "При відсутності такі знаки недійсні, а водії не можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності за порушення зазначених норм", - говориться в новій редакції правил дорожнього руху. Крім швидкісного режиму, чиновники підкорегували пункт ПДР, що стосується техоглядів. Раніше працівники ДАІ мали право, зупинивши авто, перевірити його технічний стан. У новому варіанті документа передбачена лише можливість перевірки номерів агрегатів машини і її комплектності. Спеціальним пунктом прописано, що додаткова перевірка технічного стану авто в проміжках між державними ТЕ (для легкового транспорту воно проводиться раз на два роки) заборонена. Постанова набирає чинності з моменту її опублікування, так що вже в найближчі дні аматори швидкої їзди зможуть натиснути на газ. Менше штрафів - більше ДТП Начальник Центра безпеки дорожнього руху і автоматизованих систем при МВС України Василь Зайченко говорить, що необхідність корегування швидкісних режимів назріла вже давно. Адже колишні норми приймалися ще в 60-х роках минулого століття, коли вітчизняними дорогами колесили зовсім інші автомобілі. Сучасна техніка обладнана потужними двигунами, гарними системами гальм і безпеки, що дозволяє водієві розвивати куди більшу швидкість, ніж дозволені 60 км/година. Та й чого гріха таїти, з настільки низькою швидкістю водії вже давно не їздять, особливо за межами міста, так що старі норми лише сприяли зайвим штрафам і посиленню напруженості у взаєминах представників ДАІ й водіїв. За даними департаменту ДАІ МВС України, тільки з початку нинішнього року зафіксовано понад 500 тис. порушення, пов'язаних з перевищенням швидкості. З огляду на те, що мінімальний штраф за це порушення становить 255 грн., можна стверджувати, що автолюбителі зубожіли більш ніж на 75 млн грн. Василь Зайченко прогнозує, що з набранням чинності нової постанови Кабміну штрафне навантаження на водіїв дійсно знизиться, однак може збільшитися аварійність на дорогах. За його даними, на сьогоднішній день половина всіх ДТП у країні (з початку року зафіксовано понад 4 тис. подій, у яких є потерпілі) відбувається саме через порушення швидкісного режиму. "Відповідно до досліджень ремінь безпеки може пом'якшити наслідки ДТП лише за умови, що авто рухалося не швидше 60 км/год. У деяких випадках він, по суті, марний", - говорить експерт. Не дивно, що в більшості розвинених країн швидкість руху в місті обмежено 60 км/год., а в деяких випадках і 50 км/год, а лихачити там дозволяють лише на гарних трасах за межами міст. До речі, погана якість нашого дорожнього покриття - ще один аргумент супротивників збільшення межової швидкості руху. "В Україні просто ніде їздити швидко", - говорять вони. Навіть на магістралях, яким присвоєний найвищий статус, дорожні знаки, що попереджають про повороти, зміни покриття та ін., розставлені настільки непродумано, що водії, які пересуваються на великій швидкості, просто не встигнуть на них зреагувати. Василь Зайченко дивується і щодо заборони представникам ДАІ перевіряти технічний стан автомобіля. "Державні ТЕ проводять раз на два роки. У проміжках між ними машина може потрапити в ДТП або просто зламатися і бути небезпечною для інших учасників руху", - пояснює він.
|