В Україні скорочується кількість автосалонів. Якщо до падіння автопродажів торік в Україні налічувалося понад 1,2 тисячі автоцентрів і місць продажу авто, то станом на кінець лютого їх набереться не більше тисячі. На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, така тенденція буде тривати і далі, доти поки буде падати і сам автомобільний ринок. "Сірі" дилери зникають Як стверджує Назаренко, насамперед закриваються автоцентри, через які працюють "сірі" дилери. "Такі автотрейдери відрізняються від офіційних у першу чергу тим, що не надають сервісного обслуговування. Раніше із цієї ситуації "сірі" дилери виходили, надаючи страховку. При поломці власник авто їхав в офіційний автосалон, робив платний ремонт, а потім страхова компанія відшкодовувала йому гроші. У нинішній же ситуації в покупців довіри до страхових компаній усе менше", - розповідає Назаренко. До того ж відсутність сервісного обслуговування позбавляє прибутку самі салони. Так, якщо в докризовий період заробіток салонів на послугах СТО міг досягати 50% від загального доходу підприємства, то сьогодні сервісне обслуговування в деяких випадках може становити до 100%. Так, деяким дрібним дилерам у лютому не вдалося продати жодної машини. Тому єдине, на чому вони змогли заробити, - це додатковий сервіс. Тим же салонам, які не пропонували клієнтам додаткових сервісів, довелося або шукати додаткові кошти для підтримки бізнесу, або закриватися. За словами керівника ВААІД, найбільша кількість автосалонів закривається в депресивних районах. "Очевидно, що купівельна спроможність падає найбільше там, де найбільш часто звільняють людей. Отже, і обсяги продажів авто найдинамічніше падали в промислових регіонах. Як результат, і автоцентрів найбільше закривається на сході України", - пояснює Назаренко. Експерти стверджують, що кількість автоцентрів в Україні буде скорочуватися і далі. "У першу чергу тенденція скорочення кількості автоцентрів торкнеться орендованих автосалонів, оскільки утримувати персонал і платити оренду в умовах, що склалися, їм дуже складно", - відзначає Олександр Самардак, прес-секретар міжнародного автомобільного холдингу "Атлант-М", офіційного дилера Nissan, Skoda і Volkswagen. Найбільші дилери заморожують розвиток Ті ж проекти з розвитку дилерських мереж, які планувалися ще торік, сьогодні відкладаються на невизначений термін. "Думаю, зараз говорити про розвиток дилерської мережі немає ніякого сенсу. Усі наші проекти припинені. Сьогодні головне завдання - це стабілізація роботи вже існуючих центрів", - говорить Роман Буйна, генеральний директор компанії "Порше Україна", офіційного імпортера Volkswagen і Audi в Україні. У компанії "Віді Груп", офіційного дилера автомобілів Ford, Toyota і Honda, також відклали реалізацію деяких проектів. "Торік ми почали реалізацію проекту автомістечка на бориспільській трасі - "Віді Автосіті Бориспіль". На даний момент ми придбали земельну ділянку, підвели комунікації і почали будувати фундамент. Але в силу об'єктивних причин поки що реалізація цього проекту припинена. Зараз ми добудовуємо тільки ті проекти, ступінь реалізації яких становить не менше 75%", - розповідає директор компанії "Віді Авто Менеджмент Груп" Артем Ткаченко. Побудувати автомістечко на Бориспільській трасі планував і "Атлант-М". Однак поки компанія теж відклала його реалізацію. "Проект будівництва автомістечка в районі Бориспільської траси припинений на стадії проектування. Але на даний момент у холдингу "Атлант-М" немає проектів, що перебувають на стадії будівництва", - відзначає Самардак. Довелося коректувати свої плани і компанії "Торговий дім "НІКО". "У зв'язку з обмеженим доступом до фінансових ресурсів нам довелося призупинити будівництво чотирьох дилерських центрів. Але ми сподіваємося, що до кінця 2009 року деякі об'єкти ми введемо в експлуатацію", - говорить Ярослав Вовк, директор департаменту маркетингу і реклами компанії "Торговий дім "НІКО", офіційного імпортера Mitsubishi Motors в Україні. Компанії, які почали реалізацію великих проектів, у першу чергу зіткнулися із проблемами ліквідності. Адже багато мереж останнім часом розвивалися за рахунок кредитних коштів. Так, за даними експертів, в Україні кожний другий автоцентр побудований за рахунок позикових коштів, які тепер потрібно повертати. У даних же умовах компанії намагаються вижити за рахунок продажу запчастин і надання сервісних послуг.
|