Автомобільна корпорація "Богдан", підконтрольна підприємцеві й політикові Петру Порошенко, має намір звільнити 3,5 тисячі співробітників. Про таке рішення було оголошено вчора. "Через спад ринку обсяги виробництва корпорації вже впали у 5-6 разів. І при погіршенні ситуації нам доведеться скорочувати людей", - відзначив прес-секретар "Богдана" Сергій Красуля. Усього в компанії на сьогодні працює близько 9,5 тисячі чоловік. Плани про скорочення персоналу вчора також оприлюднила корпорація "Укравто", що контролює Запорізький автозавод (ЗАЗ). За словами співвласника "Укравто", народного депутата Таріела Васадзе, у найближчий місяць ЗАЗ відмовиться від послуг тисяч своїх співробітників. "Треба провадити ту кількість автомобілів, яка необхідна ринку. Приміром, якщо на заводі неможливо випустити 200 тисяч автомобілів, як було раніше, то треба випускати хоча б 90 тисяч. Відповідно, кількість співробітників (зараз близько 9 тисяч чоловік. - "Дело") теж скорочується", - пояснив Васадзе. Про прийдешні скорочення персоналу на ЗАЗі знають і у Запорізькій обласній адміністрації. "Дійсно, ми розмовляли з керівництвом ЗАЗа про звільнення. На жаль, багато підприємств повинні оптимізувати у такий спосіб робочі процеси. Я не можу сказати, що це кінець кризи і що це останні звільнення", - пояснило джерело в адміністрації. Але при цьому в Запорізькому обласному центрі зайнятості інформації про масштабні скорочення, що готуються, немає. Хоча такі дані, за законом, повинні надаватися роботодавцем за кілька місяців. У центрі зайнятості "Делу" повідомили, що на сьогоднішній день ЗАТ "ЗАЗ" запланувало звільнити у квітні тільки 43 чоловіка, а в травні - 311 чоловік. Падіння виробництва Як для "Автозаза", так і для підприємств "Богдана" перший квартал 2009 року ознаменувався значним зниженням виробництва і обсягів продажів автомобілів. Так, корпорація "Богдан" у січні-березні скоротила виробництво легкових авто більш ніж утроє порівняно з аналогічним періодом 2008-го, у той час як загальні обсяги виробництва корпорації за кризовий період упали в 5-6 разів. Нагадаємо, що в цей час на підприємствах корпорації повномасштабно провадиться випуск автомобілів ВАЗ і Hyundai. До того ж корпорації довелося відмовитися від дистрибуції в Україні автомобілів корейського бренда KІА. Не ліпшоє є ситуація і з автомобілями, які виробляютьсяна "Автозазі", - Chevrolet і ЗАЗ. Як учора повідомляло "Дело", за результатами березня частка цих марок на ринку значно втратила у вазі. Так, якщо за підсумками минулого року в Україні частка на ринку автомобілів Chevrolet склала 8,3%, а ЗАЗа - 13,3%, то за результатами березня 2009 року цей показник упав до 5,7 і 4,1% відповідно. Уряд залишив без допомоги За словами прес-секретаря корпорації "Богдан" Сергія Красулі, така жалюгідна ситуація у вітчизняному автопромі склалася через відсутність державної підтримки. "Відсутність економічної політики призвела до тієї кризи, що ми сьогодні бачимо. Україна не настільки інтегрована у світову економіку, щоб страждати від світової кризи. Необхідно інвестувати гроші у своє виробництво, а не ввозити готову продукцію. І ми вважаємо, що 13%-у надбавку до мита потрібно було ввести ще у вересні, коли почалися перші проблеми", - стверджує Красуля. На підприємстві ж Таріела Васадзе стверджують, що сьогодні ЗАЗ робить ставку на збільшення імпорту. Відповідно із цим керівники заводу "всі сили спрямовують на поліпшення дистрибуційних мереж, пошук інвесторів і партнерів". Однак про те, яких успіхів удалося досягти в цьому напрямку, поки не повідомляється. Корпорація "Укравто" володіє контрольним пакетом акцій ЗАТ "Запорізький автомобільний завод" (ЗАЗ), а також польського автозаводу Fabrykа Samochodow Osobowych. У структуру корпорації також входять дистрибуторські компанії: "Автокапітал" (Mercedes-Benz, Chrysler, Jeep), "Автозазсервіс", "Укравтозазсервіс" (Opel, ЗАЗ, Chevrolet, Daewoo), "Лад-Транс" ("ВАЗ"), "ТДЦ-авто" (вантажні автомобілі), "Тойота-Центр Київ Автосамміт", "Автоцентр Голосієвський". "Колір-Авто" (офіційний дистриб'ютор "Херберт-Штандокс"), фінансова група "Автоальянс-Інвест", компанія "Зіп-авто". Структура корпорації "Богдан": Луаз (автозавод "Богдан"), "Черкаський автобус", "Богдан-Спецавтотехніка", "Український автомобільний холдинг", "КІА Моторс Україна", "Хюндай Моторс Україна", "Мега-Моторс", "Вантажні автомобілі", "Автомобільний будинок "Богдан", "Аква-Моторс", "Вінниця-Алеко", "Луганськ-Алеко".
|