У березні автопродажі в Україні виросли на 27% у порівнянні з лютим. За перший весняний місяць українські автотрейдери реалізували близько 14 тисяч нових автомобілів. Місяцем раніше показник продажів був на 3 тисячі меншим. На думку президента Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, таку динаміку ринку ще не можна назвати пожвавленням. "Швидше за все, поки можна говорити про незначну стабілізацію", - вважає він. Експерт впевнений, що березень і лютий показали той рівень, нижче якого ринок уже навряд чи опуститься. Роком раніше продажі нових автомобілів в Україні були практично в чотири рази вищими. У березні 2008 року було продано 54 тисячі автомобілів. Тоді більша частина машин (близько 60%) купувалася за кредитні кошти. За підсумками березня 2009 року в кредит купувалася лише кожна п'ятнадцята машина. Не вважають результати місяця оптимістичними і в "Віді Автоменеджмент Груп". Зокрема генеральний директор компанії Артем Ткаченко відзначає: "Дані березня не дотягли навіть до відповідного періоду 2004 року, коли в Україні було продано 14,7 тисячі нових автомобілів". У компанії "Ніссан Мотор Україна" повідомили, що по такому бренду, як Nissan, обсяги продажів у березні залишилися приблизно такими ж, як у лютому. А от другий бренд, який представляє компанія, - Infiniti - стали купувати значно рідше. "У березні було продано 452 автомобіля Nissan і 10 Infiniti, тоді як у лютому ми продали 456 автомобілів Nissan і 32 Infiniti", - розповідає прес-секретар компанії "Ніссан Мотор Україна" Ігор Соколов. На його думку, сьогодні незначне зростання ринку відбувається за рахунок масштабної цінової війни дилерів, а також зростаючої популярності більш доступної категорії автомобілів. Поки що авторинок України продовжує боротися із кризою власними силами. Як і раніше більшість кредитних програм, які дозволяють купити авто на виплат, фінансуються самими автотрейдерами. А в цілому відсоток авто, проданих у кредит, з початку року не перевищує 7% від загального обсягу продажів. "У нас у лютому-березні обсяг щомісячних продажів автомобілів у кредит не перевищував 5%. І практично весь цей обсяг кредитних продажів - наші програми", - розповідає прес-секретар корпорації "АІС" Еля Федорей. За її словами, усього корпорації "АІС" в I кварталі 2009 року вдалося продати 4,8 тисячі автомобілів, у той час як в IV кварталі 2008-го цей показник перевищив 15,28 тисячі авто. Проте, говорячи про стабілізацію ситуації на ринку, експерти відзначають, що показники не будуть падати в тому випадку, якщо уряд України все-таки скасує 13%-ву надбавку до мита. А якщо ні, то з II півріччя 2009 року більшості імпортерів доведеться завозити авто за новими цінами, що приведе до їх подорожчання як мінімум на 15%. Більше того, через девальвацію національної валюти імпортні автомобілі для українського споживача вже виросли в ціні. Як уже повідомлялося, поки що автотрейдери продають автомобілі, завезені в Україну до вступу 6 березня в силу закону про додаткову надбавку до мита на імпорт. За даними Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів, цих запасів може вистачити трейдерам на найближчі півроку. У цілому, орієнтуючись на результати І кварталу, учасники ринку дають ще більш песимістичний прогноз щодо річних обсягів продажів нових автомобілів в Україні. "Ми скорегували свій прогноз розвитку автомобільного ринку України цього року. Якщо раніше припускали, що за підсумками нинішнього року в Україні буде реалізовано більше 200 тисяч авто, то в нинішніх реаліях продажі не перевищать 170 тисяч", - говорить прес-секретар "АІС". Що стосується прогнозів на квітень, то на думку автотрейдерів, його показники не перевищать березневі. "Ми припускаємо, що обсяг ринку у квітні залишиться на рівні березня 2009 року з можливим незначним пожвавленням", - стверджує Ярослав Вовк, директор департаменту маркетингу та реклами компанії "Торговий дім "Ніко", офіційного імпортера Mitsubishi Motors в Україні.
|