У першому кварталі цього року на ринку Центральної та Східної Європи відбувся сильний спад продажів комп'ютерів. Україна не стала виключенням. Продажі ПК у нашій країні скоротилися майже вдвічі в порівнянні четвертим кварталом минулого року. За рік сегмент може скоротитися в 2,5 рази. Але все-таки до осені продавці очікують пожвавлення. "Продажі стаціонарних ПК знизилися більш ніж у два рази. Значно зменшився сектор корпоративних закупівель, на ринку практично відсутнє споживче кредитування",- відзначає керівник відділу зовнішньої аналітики холдингу Unitrade Group Микола Коломиєць. "Продажу в першому кварталі 2009 р. у порівнянні із четвертим кварталом 2008 р. у кількісному вираженні впали на 47%, а в грошовому - на 49%",- повідомив віце-президент компанії "Інком" Микола Довженко. Цікаво відзначити, що є компанії, які на початку цього року на тлі негативної тенденції фіксують зростання деяких показників. "Наша мережа активно розвивається, тому в загальному обсязі продажу ростуть у порівнянні з минулим роком: ПК на 6%, ноутбуків - на 37%",- підкреслює директор комп'ютерної мережі "Клич" Ірина Абліцова. Падіння продажів ноутбуків виявилося не настільки значним, як стаціонарних ПК. "Обсяги знизилися на 40% (у кількісному вираженні) у порівнянні з більше 50% у ПК. За нашою попередньою оцінкою, реалізація ноутбуків у країні в першому кварталі поточного року склала 110-115 тис. пристроїв. Для порівняння, за аналогічний період 2008 р. кінцевим споживачам було реалізовано 185 тис. ноутбуків, а останній квартал 2008 р. закінчився з результатом в 175 тис. пристроїв",- говорить Коломиєць. Дещо помінялися й частки ринку комп'ютерів - десктопів і лептопів. "Персональні комп'ютери знизили свою частку з 23% до 19%, а ноутбуки, навпаки, підвищили частку в асортименті з 23% до 25%",- говорить Абліцова. Багато хто пов'язує це з тим, що основна частина продаваних зараз лептопів - це залежаний з минулого року імпорт. Тому він іде із знижкою. Додатковим позитивним фактором для ринку ноутбуків стали активні продажі так званих нетбуків. Частка їх продажів серед мобільних ПК досягає 15%, за даними Unitrade Group. вони стали користуватися гарним попитом, адже їх середня собівартість коливається в межах $300-600. Говорячи про цінові сегменти, слід зазначити, що на початку цього року, за даними "Інкому", найбільш популярні були дешеві настільні ПК (до $300), на відміну від минулого року, коли користувалися попитом ПК у дорогому ціновому сегменті (від $500). Середня ціна ноутбука, за даними "Кличу" і K-Trade, зараз становить $500-700. Роблячи прогнози на цей рік, оператори ринку налаштовані досить реалістично. Багато хто очікують зменшення ринку приблизно на 50% у порівнянні з минулим роком. "Найбільш складні перші й другі квартали поточного року, починаючи із третього продажі повільно, але впевнено повинні рости",- вважає Коломиєць. В IDC вважають, що пожвавлення на ринку наступить не раніше осені й загальний обсяг ринку ПК до кінця 2009 р. навряд чи перевищить 1,3 млн. пристроїв. Втім, деякі учасники ринку говорять про менші цифри на наступні три квартали. "За попередніми даними, песимістичний прогноз - 500 тис. ПК, оптимістичний - 700 тис. Фактично це падіння ринку ПК в 2 - 2,5 рази в кількісному вираженні",- відзначає директор з маркетингу компанії K-TRADE
|