Українська автопромисловість зупинилася. За підсумками чотирьох місяців падіння виробництва склало 90%, наприклад легкових автомобілів у країні було зроблено всього 22,8 тис.- у шість разів менше, ніж рік тому, повідомив учора Держкомстат. Автовиробники розраховують відновити роботу не раніше осені, коли в імпортерів закінчаться дешеві автомобілі. За даними Державного комітету статистики, автовиробництво в січні-квітні в середньому скоротилося на 90% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема, виробництво легкових автомобілів знизилося з 147,39 тис. до 22,8 тис. (-84,5%), автобусів - з 3,69 тис. до 336 (-90,9%), вантажних автомобілів - з 5,07 тис. до 446 (-91,2%). На початку року більшість автомобільних заводів припинила роботу і зараз продає складські запаси. Виробники вважають, що їх показники були б ще гіршими, якби ринок не захистили від імпорту. Нагадаємо, у зв'язку із кризою для захисту вітчизняних виробників уряд підвищив ввізне мито на імпортні автомобілі, яке було знижено в травні 2008 року з моменту вступу України в СОТ з 10% до 23%. "Але в умовах кризи цих заходів виявилося недостатньо, - сказав голова правління ЗАЗ Микола Євдокименко. - Для їх реалізації необхідні інвестиції в основне виробництво, що за відсутності споживчого попиту і при нестабільній фінансово-кредитній системі проблематично". Компанія разом з іншими виробниками також була одним з ініціаторів розробки закону "Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості", уточнили в ЗАЗі. Даний документ дозволить виробникам в 2009-2010 роках увозити без оплати мита і ПДВ обладнання, а також до 2011 року закуповувати товари за держкошти тільки у вітчизняних виробників. Компанії очікують відновлення продажів не раніше осені. "Цього року ми бачимо для себе можливість інвестувати в нові розробки, а восени будемо оцінювати перспективи 2010 року", - говорив раніше директор з економіки і фінансів АвтоКрАЗу Ярослав Бондаренко. Автовиробники чекають, коли спорожніють склади в імпортерів і вони почнуть завозити автомобілі за новими цінами. "За прогнозами, ринок стабілізується в 2010 році і, можливо, навіть покаже зростання. Зараз ми перебуваємо на рівні продажів 2004-2003 років", - відзначив PR-менеджер "Єврокара" Руслан База.
|