Журнал Forbes назвав свою "десятку" автомобілів, що змінили світ, від сербської Zastava до американського Ford Mustang. "Ці машини поміняли як звички і стиль життя людей, так і довгострокову стратегію автовиробників. Іноді вони навіть змінювали уряди", - пише видання. Сербське "маля" Zastava перевернуло американський ринок у середині 80-х років, з неймовірною роздрібною ціною 3,99 тисячі доларів. Суперкомпактна машина йшла нарозхват, оскільки якість явно перевершувала ціну. Санкції ООН, введені проти Сербії в 1992 році, поставили хрест на просуванні Zastava на світові ринки, для яких це стало покаранням не меншим, ніж режим тодішнього сербського лідера Слободана Мілошевича. Автомобілем, що представив можливості нового тисячоріччя, стала, за версією Forbes, гібрид Toyota Prius, що скорила ринок США торік з обсягом продажів понад 155 тисячі авто. Prius став першою відповіддю автоіндустрії на новий "зелений" екологічний і політичний порядок нового століття. "Без усяких побоювань можна сказати, що Prius став автомобілем, що змінив ту автоіндустрію, яку ми знали", - вважає Forbes. У кожного часу були свої автомобілі-ікони, як Porsche 911 або Valkswagen Beetle, які формували стилістику індустрії протягом десятиліть. Створення Beetle, цього "народного автомобіля", почалося під безпосереднім заступництвом Адольфа Гітлера в 1938 року, але доля його була набагато більш довгою. Цю машину зняли з конвеєра лише в 2003 році. Зовсім інший шлях проробив східно-німецький "народний автомобіль" Trabant, який за всіма статтями програвав своїм капіталістичним братам. Forbes вважає, що програна конкуренція на авторинку, як і в цілому на споживчому ринку, була потужною причиною падіння Берлінської стіни та усього соціалістичного табору. Американський Ford Mustang не скидав уряди, але буквально приголомшив покупців, коли його вперше представили на Всесвітньому ярмарку в Нью-Йорку в 1964 році. Усього за рік у США було продано півмільйона цих потужних позашляховиків. Сучасна модифікація Mustang залишається затребуваною на депресивному авторинку США - тільки в травні було продано 8,812 тисячі цих автомобілів. Свій слід в історії залишили Jeep Cherokee і Dodge Caravan, що також увійшли в топ-10. Хоча, імовірно, вони будуть витіснені більш дрібними конкурентами, такими, як індійська Tata Nano або електрогібрид Fisker Karma, вважають експерти Forbes. Марки радянського і російського виробництва в рейтингу не фігурують.
|