Український ринок автопродажів оживає. Завдяки поновленню автокредитування та знижкам в автосалонах у липні було продано на 15,9% більше машин, ніж в червні. Дно кризи вже подолано, впевнені експерти. На їхню думку, показники продажів минулого місяця дають підстави прогнозувати подальше їхнє зростання, але для цього автовиробникам і уряду необхідно впровадити низку програм зі стимулювання продажів автомобілів. У п'ятницю інформаційно-аналітична група Auto-consulting повідомила, що в липні було реалізовано на 15,9% більше автомобілів, ніж в червні. Усього за підсумками семи місяців поточного року було продано близько 95 тис. автомобілів. На думку генерального директора Vipos (імпортер Audi, дилер Volskwagen) Віктора Постельнікова, зростання автопродажів було викликано у першу чергу пошуком нових форм стимулювання лояльності клієнтів. "Автозаводи та автодилери почали надавати всілякі знижки на автомобілі, - відзначає Постельніков. - Крім того, після скасування в деяких українських банках мораторію на зняття депозитів люди стали вкладати отримані кошти в нерухомість і автомобілі". "Зрештою люди зрозуміли, що ціна на автомобілі нижчою вже не стане, що також сприяло збільшенню обсягів автопродажів", - додає президент "Дніпро Мотор Інвест" (імпортер Honda) Сергій Дашко. На його думку, трохи пожвавила автопродажі і девальвація гривні, що відбулася в липні. Незважаючи на зростання продажів автомобілів у липні, спад у порівнянні з липнем минулого року склав 77%, констатує Auto-consulting. Нагадаємо, в 2008 році в Україні було продано близько 623 тис. легкових автомобілів (+15% до 2007 року), але цього року буде продано не більше 140-160 тис., прогнозують аналітики. Проте, показники липня дають підстави говорити про те, що дно кризи пройдене, вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. "У минулі роки порядку 70-80% автомобілів продавалося в кредит, тому зі згортанням автокредитування ринок і впав на 70-80%. Зараз же автокредитування потихеньку почало відроджуватися", - відзначає він. "Ситуація з кожним місяцем буде поліпшуватися завдяки тому, що самі автовиробники стали активно кредитувати споживачів, у такий спосіб стимулюючи попит", - додає Назаренко. За його словами, під час кризи автозаводи були змушені або йти на скорочення виробництва, збільшуючи в такий спосіб власні витрати на виробництво одного автомобіля, або підтримувати виробництво на колишньому рівні, ідучи по шляху демпінгу. На думку Віктора Постельнікова, подальшому збільшенню автопродажів в Україні сприяли б програми зі стимулювання попиту. Зараз в 12 європейських країнах, на які припадає більше 90% ринку Євросоюзу, а також у США, Японії і Китаї введене матеріальне заохочення покупців, що обмінюють старі авто на нові. Це привело до того, що в липні продажі автомобілів у Китаї виросли на 70,54%, що стало найвищим показником із січня 2006 року, а у Великобританії вперше за 15 місяців було відзначено зростання на 2,4%. Пілотний проект подібної програми може бути впроваджений у Росії із січня 2010 року. Аналогічну програму вже розробляє Мінпромполітики, повідомили в міністерстві.
|