Антимонопольний комітет визнав рекламну діяльність трьох провідних операторів мобільного зв'язку - "Київстару", "МТС-Україна" і "Астеліту" (ТМ life:)) - недобросовісною. Їх реклама "нульових тарифів" вводить споживачів в оману щодо реальної вартості послуг. А інформація про збір до Пенсійного фонду вказана дрібним шрифтом, що створює труднощі для ознайомлення. Раніше заборону на "нульові тарифи" за зверненням "Київстару" ввела Нацкомісія регулювання зв'язку, але оскільки він носив рекомендаційний характер, компанії його ігнорували. "Тепер оператори пішли на співпрацю з нами і готові виконати вимоги комітету", - заявив учора в.о. глави Антимонопольного комітету (АМКУ) Олександр Мельниченко. "Це невигідно компанії, - визнає експерт департаменту з взаємодії з регуляторними органами "Астеліту" Олена Гриньова. - Але ми підтримаємо рішення, оскільки воно сприяє нормалізації ринкових стосунків". Проте 10 днів, які АМКУ відвів на виконання свого рішення, недостатньо, щоб змінити рекламну продукцію, вважає директор з корпоративного управління і контролю "МТС-Україна" Олег Проживальський. У АМКУ пообіцяли продовжити цей термін. Ще три оператори - "Укртелеком", "Українські радіосистеми" і "Голден Телеком" - не погодилися з вимогами комітету, заявили в АМКУ. "Ми притягнемо операторів до відповідальності, - пообіцяв Олександр Мельниченко.- Санкції можуть бути дуже суворими - до 5% річного обороту". Втім, генеральний директор "Українських радіосистем" (УРС, ТМ Beeline) Олександр Баринов стверджує, що його компанію не запросили на засідання. "Сталося непорозуміння, ми не відмовлялися від співпраці з АМКУ і найближчим часом надамо необхідну інформацію", - пообіцяв він. А директор філії об'єднаних продажів "Укртелекому" Ігор Сиротенко завірив, що компанія ніколи не використовувала "нульові тарифи": "Ми дотримуємося норм законодавства суворіше, ніж будь-який інший оператор". Найбільше "нулі" в своїй рекламі використовував "Астеліт", відзначають в рекламних агентствах. "Всі пам'ятають величезні рекламні конструкції у вигляді "нулів", які компанія встановлювала по всій Україні", - сказав директор агентства Maxima (здійснює баїнг для МТС) Андрій Клименко. За оцінками директора медіаагентства Mindshare (обслуговує МТС, а до 2008 року Beeline) Валерія Варениці, "нульові тарифи" складають більше 50% всієї реклами оператора. За словами пана Клименка, для МТС цей показник не перевищував 30%. Втім, аналітик GFK Ukraine Гліб Вишлінський упевнений, що оператори, як і раніше, обходитимуть заборони регулюючих органів. "Просто в рекламі з'явиться більше приміток. А вимоги щодо шрифту, який використовується в рекламі, законодавством не регулюється", - підкреслив аналітик.
|