Протекціонізм російської влади змушує українських машинобудівників налагоджувати виробництво в Росії. У п'ятницю "Мотор Січ" підписала з владою Саратовської області угоду про створення спільного підприємства з випуску продукції енергетичного машинобудування. Аналогічні плани є й у групи "Енергетичний стандарт". Експерти прогнозують, що машинобудівники перенесуть у Росію частину виробництва - складання агрегатів, виготовлених в Україні. Разом з владою Саратовської області (Росія) "Мотор Січ" організує виробництво газотурбінних електростанцій і газотурбінних приводів для компресорних станцій, повідомив у п'ятницю прес-центр уряду області. Сторони на паритетних засадах інвестують у проект $120 млн протягом шести років. До програми ремонту та обслуговування газотурбінних двигунів "Мотор Січ" також буде залучений Саратовський авіаційний завод. Одержати коментарі компанії "Мотор Січ" і влади області вчора не вдалося. Плани щодо відкриття виробництва в Росії мають й інші виробники продукції енергетичного машинобудування. "Російський уряд постійний підсилює протекціоністську політику стосовно своїх виробників, що відбивається і на наших замовленнях: укладати нові контракти стає усе складніше. Тому ми зараз розглядаємо варіант запуску виробництва в Росії", - розповів віце-президент групи "Енергетичний стандарт" (управляє Сумським НВО ім. Фрунзе і "Запоріжтрансформатором") Віктор Чобан. За його словами, поки машинобудівникам вдається нарощувати обсяги поставок у Росію, але ця тенденція може змінитися вже в наступному році. За даними Мінпромполітики, на Росію в I півріччі припало більше 41% загального обсягу експорту продукції енергетичного машинобудування. Торік обсяг експорту цієї продукції досяг $760 млн. Джерело в міністерстві економічного розвитку та торгівлі Росії розповіло, що офіційно в країні поки не обмежений імпорт машинобудівної продукції з України. Однак діють податкові пільги для власних виробників. Крім того, у липні міністерство звернулося до керівництва енергетичних монополій із проханням при виборі постачальників обладнання віддавати перевагу російським. Втім, повністю переносити свої виробництва на територію Росії українські машинобудівники не стануть, впевнений генеральний директор ДП "Зоря-Машпроект" Андрій Хоменко. "Будівництво нового заводу, такого як 'Мотор Січ' або НВО ім. Фрунзе, обійдеться від $900 млн до $1,2 млрд. Це просто недоцільно", - сказав він. З ним згодний начальник аналітичного відділу ІК "Брокеркредитсервіс" Максим Шеїн: "Машинобудівникам досить просто налагодити в країні складання своєї продукції. Це допоможе одержати податкові пільги та втриматися на російському ринку під видом місцевого виробника".
|